اخبار

گوگل مقصر اصلی مشکل باتری در گلکسی اس ۶ سامسونگ

اگرچه شرکت سامسونگ از باتری با ظرفیت پایین در گلکسی اس۶ و اس ‌۶ اج بهره گرفته است اما به‌نظر می‌رسد قسمتی از مشکلات باتری در دوگانه اس ‌۶ سامسونگ به عدم بهینه‌سازی کامل اندروید ۵.۰ مربوط است. یکی از اصلی‌ترین مشکلات موجود در اندروید لولی‌پاپ فعال‌ نگه‌داشتن ارتباط دیتا موبایل در مدت زمانی بیش از مقدار مورد نیاز بوده که بارها و بارها در انجمن‌های مختلف کاربران نیز به آن اشاره کرده‌اند.
در واقع در اندروید لالی‌پاپ حتی پس از اتمام انتقال داده‌ها، برنامه‌ها همچنان ارتباط دیتا را فعال نگه می‌دارند. این در حالی است که در اندروید کیت‌کت شاهد قطع‌شدن بلافاصله‌ای ارتباط اینترنتی بودیم. از سوی دیگر در گلکسی اس‌ ۶ و اس ۶ اج شاهد آن هستیم که برخی از برنامه‌ها اگرچه حتی در بالای لیست مصرف‌کنندگان باتری قرارندارند اما زمان فعال‌بودن دیتای آن‌ها زیاد است. حتی کاربران اکسپریا زد۳ که یکی از برترین گوشی‌های موجود در بازار از نظر کارایی و بازده باتری می‌باشد پس از به‌روزرسانی به اندروید ۵.۰.۲ شاهد کاهش زمان ممکن استفاده از باتری بودند. وان پلاس وان نیز از جمله گوشی‌های هوشمندی است که با مشکلی مشابه روبرو شده است اما در اندروید کیت‌کت خبری از این مشکل نبود.
پروسه گوگل‌پلی سرویس نیز از جهات مختلفی با مشکلاتی روبرو است ( Google Now نیز مشکلی مشابه دارد) اما از آنجایی که این مشکل به هسته سیستم‌عامل مرتبط است اکثر برنامه‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند باعث بروز مشکل برای کاربران می‌شوند. به‌نظر می‌رسد اندروید ۵.۱ نیز این مشکل را برطرف نکرده است زیرا با نگاهی به کد منبع این نسخه از سیستم‌عامل اندروید نیز هیچ تغییری و یا بهینه‌سازی در کدهای ارائه‌شده به‌منظور استفاده توسط شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه مشاهده نمی‌شود.

با این اوصاف می‌توان اذعان داشت که در خصوص گلکسی اس۶ و اس ۶ اج مشکل تنها گوگل نیست زیرا با نصب به‌روزرسانی دوم عرضه شده برای دستگاه‌های یادشده شاهد بهبود میزان استفاده از باتری بودیم اما نهایتا با از راه رسیدن آخرین به‌روزرسانی باردیگر شاهد مصرف بی‌حد واندازه باتری بودیم. آنچه مشخص است علی‌رغم گذشت چندین ماه از رونمایی اندروید ۵.۰، این نسخه از سیستم‌عامل اندروید هنوز کامل نیست. خوشبختانه گوگل در عوض کوچ یک‌باره تمرکز خود به اندروید ام، در حال کار بر روی مرتفع‌کردن مشکلات این نسخه از سیستم‌عامل اندروید است.

فارنت

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. سلام :
    مقاله جالبی بود . دستتان درد نکند . من حدود یکماهی میشه که S6 Edge خریدم الحمدا… تاکنون مشکل باطری نداشتم . بهر حال ممنون از آگاهی که از مطالعه این مقالات تحصیل میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا