اخبار

گوگل مپ ایرانی آماده رونمایی شد

چندی پیش در اخبار خواندید که پروژه خدمات مکان محور در دست اجرا است. حالا بر اساس آخرین اخبار نسخه تجاری نقشه بومی ایران به زودی رونمایی خواهد شد. بنا بر اظهارات طراحان، این نقشه بومی نسبت به گوگل مپ دارای برتری هایی است.
پیشتر، خسرو سلجوقی یکی از اعضا هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص مشارکت دو شرکت تولید کننده محتوای دیجیتالی در این پروژه مواردی را ذکر کرده بود که قرار است اجرای زیر ساخت های پروژه خدمات مکان محور یا همان گوگل مپ بومی با عنوان پروژه جویشگر بومی را به عهده داشته باشند.
به گفته سلجوقی این طرح امکان تولید خدمات بر مبنای داده های تصویری و نقشه را فراهم می کند. در نهایت و در جلسه سی و هشتم شورای راهبری طرح پویشگر بومی، طراح این پروژه طرح نقشه آنلاین بومی را ارایه کرد.
محمدرضا فیروزآبادی، مجری پروژه، در جلسه ارایه طرح همچنین قسمت هایی از آن را با نقشه موجود گوگل مقایسه کرد و تاکید کرد که این طرح دارای جزییات بهتری از گوگل مپ است. مجری طرح وعده داد که نسخه تجاری این نقشه به زودی رونمایی شود.
بر اساس اظهارت مجریان و طراحان این طرح، با اجرای این پروژه دیگر نیازی نیست که گوگل بخواهد مشخصات مکان ها و نشانی های کشور ما را در اختیار کاربران قرار دهد. این اطلاعات باید به صورت بومی تولید شود و مصرف کنندگان این محتوا را تولید و مدیریت کنند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا