اخبار

گوگل کروم محبوب ترین مرورگر وب دنیا ۸ ساله شد!

به یاد آوردن زمانی که کروم محبوب ترین مرورگر وب دنیا نبود، کمی سخت است. ۲ سپتامبر ۲۰۰۸، زمانی که گوگل در وبلاگ رسمی خود گوگل کروم را منتشر کرد، این مرورگر Open Source تاکنون تغییرات زیادی را به همراه داشته، با این حال تنها چیزی که در موردش عوض نشده دلیل انتشار کروم است. “ما معتقدیم که می توانیم برای کاربران ارزش بگذاریم و در همین زمان، به نوآوری کنترل کردن وب کمک کنیم” این نقل قولی بود از پستی که ۸ سال پیش در وبلاگ رسمی گوگل منتشر شد.

در حال حاضر کروم ۵۴ درصد از سهم بازار دسکتاپ را در دست دارد و تلفن های هوشمند هم درصدی نزدیک به دسکتاپ ها دارند، این در حالی است که رقیب آن مایکروسافت اینترنت اکسپلورر سهمی ۲۸ درصدی دارد. گوگل کروم چیزی فراتر از یک مرورگر وب است، وجود سیستم عاملی سبک که در کروم بک، کروم باکس و دستگاه های دیگر با سیستم عامل کروم استفاده می شود، همگی نشان پیشرفت روز افزون کروم دارند! در ماه های اخیر، کروم جهشی بزرگ داشته و برای اولین بار فروشی بالاتر از مک بوک های اپل را در اختیار داشته است، با وجود اینکه طبق اندازه گیری ها و تحقیقات کامپیوتر های اپل، محبوب ترین کامپیوتر های دنیا هستند. گوگل فروش بالای خود را مدیون قیمت پایین کروم بوک ها و همکاری گوگل با موسسات برای آوردن کروم بوک به مدرسه ها می باشد.
بسیاری از کاربران از پایین آمدن و کم شدن سرعت کروم می گویند که تیم کروم این مسئله را تایید کرده است. این مشکل سبب شده تا بعضی از کاربران به سمت مرورگر های فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر مایکروسافت بروند، به تازگی کروم اعلانی با نام “back to basics” منتشر شده که از تلاش گوگل برای سبک کردن کروم می گوید، بدین ترتیب با کاهش حجم کروم شاهد سرعت بیشتری خواهیم بود.
منبع : زوم تک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا