اخبار

گوگل کروم پائیز امسال، پشتیبانی از ادوبی فلش را متوقف می کند

سال ۲۰۱۰ بود که گوگل در کنفرانس خود از ادوبی فلش تمجید کرد و آن را سنگ بنا و بنیاد اینترنت می دانست. اما حال این شرکت اینترنتی، ساختار HTML 5 را به صورت پیشفرض در مرورگر خود به کار بسته است.
با این کار دیگر ادوبی فلش را باید منسوخ شده تلقی کنیم. این مرورگر زمانی که محتوای وب HTML5 در دسترس باشد، از شما خواهد خواست که فلش را فعال کنید، ولی فعلا به مدت یک سال، برای ده سایت محبوبی(همچون یوتیوب، فیسبوک، توئیچ) این درخواست فعال سازی را پرش خواهد کرد. پائیز امسال، شما در مرورگر منبع باز کرومیوم، اولین بار HTML5 را به صورت پیشفرض خواهید داشت و به دنبال آن، کروم نیز از این قابلیت بهره خواهد جست.
گوگل با برخی کار هایی که انجام داده، نشان داده که فلش دیگر از رده خارج شده است. به عنوان مثال، برخی از تبلیغات فلشی را غیر فعال کرده است. کنار گذاشتن فلش، در نوع خود کاری بی سابقه است. همانطور که یکی از کارمندان شرکت گوگل به نام آنتونی لافورج گفته است که: “این کار تایید بلوغ HTML5 است.”. این فرمت که بدون نیاز به پلاگین کار می کند، می تواند بسیاری از کار های فلش را بدون کندی، بدون مصرف زیاد باتری، بدون چاله های امنیتی و بدون کرش کردن انجام دهد. با این همه، یک چیز بیشتر مشهود است و آن افول تکنولوژی ادوبی است.
منبع: Engadget

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا