اخبار

یک باگ در تنظیمات زمان و تاریخ iOS باعث از کار افتادن همیشگی آیفون، آیپاد و آیپد می‌شود

باگ‌های نرم‌افزاری همیشه رخ می‌دهند، اما برخی از آنها بیشتر از بقیه امنیت و سلامتی وسایل ما را تهدید می‌کنند. زمان زیادی از انتشار اخبار مربوط به ارور ۵۳ (که در صورتی که قطعه‌ی سخت‌افزاری مربوط به Touch ID توسط یک تعمیرکار مورد تایید اپل تعویض نشود، دستگاه را کلا غیرقابل استفاده می‌کند) نمی‌گذرد که کلیپی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد دستگاه با یک تنظیم نرم‌افزاری ساده به کلی غیرقابل استفاده می‌شود.
به گفته‌ی کسانی که این باگ دستگاه آنها را نابود کرده است و به استناد از کلیپ منتشر شده، عوض کردن تاریخ به ۱ ژانویه ۱۹۷۰ و ریستارت کردن دستگاه موجب می‌شود دستگاه به کلی از کار بیفتد. پس از ریستارت کردن دستگاه قابلیت این را دارد که به حالت DFU برده شود و به iTunes وصل شود، اما پس از انجام یک ریستور نرم‌افزاری دستگاه دچار Boot Loop شده و دوباره غیر قابل استفاده می‌شود.
گفته می‌شود فقط دستگاه‌های با پردازنده‌ی ۶۴ بیتی دچار این باگ هستند. به طور دقیق‌تر میتوان گفت دستگاه‌های آیفون ۵ و جدیدتر، آیپد ایر / آیپد مینی ۲ و جدیدتر و آیپاد تاچ نسل ۶ و جدیدتر. اگر دستگاه شما قدیمی‌تر از دستگاه‌های ذکر شده است، پس جای نگرانی برای شما نیست.
البته برای بقیه‌ی دستگاه‌ها نیز جای نگرانی نیست و دستگاه شما خود به خود آلوده نخواهد شد، مگر این که شما عمدا آن را به حالت ذکر شده در آورید. در چنین حالتی احتمال دارد دستگاهتان دست از کار کردن بکشد و مجبور شوید یک سفر به یک اپل استور بروید. احتمالا اپل قادر خواهد بود دسنگاهتان را تعمیر کند یا آن را تعویض کند. گذشته از این‌ها، انتظار رفع این باگ عجیب را در آپدیت نرم‌افزاری بعدی اپل داشته باشید.
 
منبع : تکفارس

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا