اخبار

فقط ۶ درصد از توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل ها ، زنان هستند !

اگر می‌خواهید بدانید که چه کسانی اپلیکیشن‌هایی که به طور روزانه استفاده می‌کنید را ساخته‌ اند، بهتر است نگاهی به اطلاعاتی که InMobi در اختیارمان قرار داده را مطالعه کنید. طبق این پلتفورم تبلیغاتی موبایل، متوسط توسعه دهندگان موبایل را مردانی با سن ۳۱ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهند که کمتر از سه سال سابقه در توسعه‌ی اپلیکیشن دارند و درآمدی بالغ بر ۶,۰۰۰ دلار در ماه به حساب ‌آن‌ها ریخته می‌شود. تنها ۶ درصد از ۱۰۸۹ نفر توسعه دهنده‌ای که در نظرسنجی شرکت کرده بودند خانم هستند، و همچنین تنها ۱۶ درصد از این افراد بیش از ۵ سال سابقه‌ در ساخت اپلیکیشن دارند.
در نظرسنجی InMobi سه منطقه متفاوت آمریکای شمالی، اروپا، و آسیا و اقیانوسیه را پوشش داده اند، در مجموع، این مردان بودند که با حضور ۹۱ درصدی خود نسبت بیشتری را به خود اختصاص دادند. در اروپا و آسیا و اقیانوسیه کمتر از ۵ درصد توسعه دهندگان خانم بودند، و در آمریکای شمالی نیز تنها ۱۱ درصد توسعه دهندگان خانم هستند.
طبق تحقیقات، متوسط جهانی سن توسعه دهندگان ۳۳ سال است. توسعه دهندگان آمریکای شمالی نیز از دیگر ناحیه‌ها مسن‌تر هستند، و ۵۲ درصد آن‌ها را افرادی بالاتر از ۳۵ سال تشکیل می‌دهد. اکثر جمعیت را نیز افرادی تشکیل ‌می‌دهد که کمتر از ۳ سال تجربه‌ی ساخت اپلیکیشن دارند و تنها ۳۴ درصد از آن‌ها بیش از ۴ سال است که به این شغل مشغول اند. اکثر این برنامه نویسان علاقه دارند تا به صورت آزاد کار کنند. ۴۷ درصد آن‌ها مستقل هستند و ۳۳ درصد نیز در تیم‌های کوچک‌تر از ۵ نفر کار می‌کنند.
جای تعجبی ندارد که بدانید دلیل اصلی توسعه دهندگان اپلیکیشن برای ساخت برنامه‌ها، کسب درآمد است. ۳۵ درصد از علت ساخت یک اپلیکیشن از نظر رای دهندگان ایجاد درآمد است. سرگرم کننده بودن و فرصتی برای خلاقیت نیز ۱۷ درصد از گزینه‌ی انتخابی توسعه دهندگان بوده و ۱۶ درصد هم به سبب کسب اعتبار به سراغ ساخت اپلیکیشن رفته اند. ۱۴ درصد هم به خاطر اقتصاد پویایی که بازار اپلیکیشن‌ها دارد به سمت آن کشیده شده اند. ۶ درصد نیز به خاطر سبک زندگی که دارند علاقه به ساخت اپلیکیشن پیدا کرده اند.
آیا می‌دانستید تنها ۶ درصد از توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل را زنان تشکیل می‌دهند ۱
۵۵ درصد توسعه دهندگان تنها  هزار دلار از این کار درآمد دارند و این در حالی است که ۴ درصد آن‌ها به درآمدی بالغ بر بیش از ۱۰۰ هزار دلار رسیده اند. طبق نظرسنجی، توسعه دهندگان برنامه در آمریکای شمالی متوسط ۹,۴۰۰ دلار درآمد ماهانه دارند و این در حالی است که ۴۹ درصد آن‌ها درآمدی کمتر از هزار دلار دارند. آسیا و اقیانوسیه شرایط بدتری دارد. ۶۱ درصد از توسعه دهندگان کمتر از هزار دلار درآمد داشته و متوسط درآمد ماهانه‌ی آن‌ها به ۳,۴۰۰ دلار می‌رسد.
جالب است بدانید که ۴۱ درصد توسعه دهندگان بر روی بازی‌های موبایل فعالیت می‌کنند. همین امر باعث شده تا شاهد بازی‌های متنوع و زیادی در اپ استور و گوگل پلی باشیم. ۳۲ درصد دیگر نیز به ساخت اپلیکیشن‌های سرگرمی مشغول اند. اپلیکیشن‌های مدیا نیز گویا از محبوبیت کمتری برخوردار بوده و تنها ۹ درصد به فکر ساخت این اپلیکیشن‌ها هستند.
منبع: Phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا