آموزش و ترفنداخبار

۶ دلیل برای روت کردن اندرویدتان

وقتی گوشی هوشمند یا تبلت جدیدی را می خرید که سیستم عامل اندروید را پشتیبانی می کند پس از گذشت مدت زمانی متوجه میشوید که برخی از اپلیکیشن ها هستند که نیاز دارند تا گوشی شما حتما روت شده باشد تا بتوانید از آن اپلیکیشن استفاده کنید مثل اپلیکیشن Lucky Patcher ، اما روت چیست و چه کاربردی دارد ؟

در اصل ما با روت کردن گوشی خود میتوانیم که به فایل های سیستمی گوشی دسترسی پیدا کرده و آنها را تغییر دهیم و از کد های دلخواه خودمان استفاده کنیم ، حتی در برخی از گوشی ها برای فارسی سازی حتما باید گوشی روت شده باشد .

و اما ۶ دلیل برای روت کردن اندرویدتان :

۱ . رهایی از برنامه های بلوت ویر ( Bloatware )

bloatware
 

در واقع اولین مزیت دسترسی کامل روی برنامه های نصب شده می باشد ، به برنامه هایی که در ازای کارایی و سود اندکشان  فضا و منابع زیادی را اشغال می کنند و به اصطلاح شکم اندروید شما را پر میکنند برنامه های Bloatware گفته میشود ، اگر شما از برنامه های جانبی که توسط کارخانه سازنده روی گوشیتان نصب شده است خسته شده اید میتوانید با روت کردن از شر این برنامه های فضا گیر خلاص شوید ، اگرچه برخی از این برنامه مفید هستند ولی برنامه های  مشابه دیگری وجود دارند که کارایی بهتری نسبت به این برنامه دارند .

۲ . بهبود تهیه نسخه پشتیبان (Backup)

بک آپ
 

اگر کمی دنبال برنامه ای برای بک آپ گیری از فایل ها و اطلاعات خود باشید متوجه میشوید که اکثر برنامه هایی که این امکانات رو ارائه میدن نیازمند این هستند که گوشی شما روت شده باشد ، با روت کردن گوشی میتونید از همه فایل ها و اطلاعات موجود در گوشی خود بک آپ بگیرید .

۳ . اپلیکیشن هایی که فقط در گوشی های روت شده نصب می شوند

app-root
 

اپلیکیشن ها کم نبوده و هر اپلیکیشن فواید و کاربرد خاص خود رو داره ولی برخی از اپلیکیشن ها هستند که فقط روی گوشی هایی که روت شده اند نصب می شود . برخی از این برنامه :

  • DroidWall
  • Dual Mount SD Widget
  • Hexamob Recovery Pro
  • Keyboard Manager
  • LEDs Hack
  • Rot Call Blocker
  • Samba Filesharing
  • Titanium Backup

۴٫نصب کاستوم رام

custom-rom
 

در حال حاضر تعداد زیادی کاستوم رام برای آندروید در ورژن های مختلف به بازار آمده البته ناگفته نماند که کاستوم رام های رسمی مسلما ریسک کمتری داشته و در این کاستوم رام ها اطمینان حاصل میشود که باگ امنیتی در آن حل شده و از نظر امنیت مشکلی برای گوشیتان وجود ندارد . عملیات کاستوم رام نیز مثل سایر عملیت های اساسی نیازمند روت کردن گوشی می باشد ، شما برای اینکه روی گوشی خود کاستوم رام نصب کنید ابتدا باید گوشی خود را روت کرده باشید .

۵ . عملکرد بهینه تر سخت افزاری و نرم افزاری

PU-overclock1
 

روت کردن به شما اجازه آن را می دهد تا به CPU خود دسترسی کامل داشته و حتی آن را اورکلاک کنید . اورکلاک به معنی است که اگر cpu شما ۲ گیگاهرتز است شما میتوانید مثلا به اندازه ۲٫۵ گیگاهرتز از آن کار بکشید . اینکار باعث افزایش  سرعت cpu  شده ولی به خاطر مصرف زیاد باتری این عمل عمر باتری را کم میکند.

۶ . زیباسازی اندروید

وقتی شما گوشیتون رو روت کردین

Custom-Android-Themes
 

میتونید تصویری که هنگام بوت شدن گوشی نمایش داده میشود را تعویض کنید ، یا حتی میتوانید پوسته های جالبی برای گوشی خود انتخاب کنید که با اینکار لذت استفاده کردن از اندرویدتان چند برابر می شود .

و صد ها مزایای دیگر که شما را به روت کردن گوشی سوق میدهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا