اخبار

۷ تا از برترین کیبردهای اندروید و iOS که باید امتحان کنید!

داشتن یک اپلیکیشن ثالث به عنوان کیبرد کمی غیرضروری به نظر می‌رسد اما حقیقت این است که کیبردهای پیش‌فرض اکثر گوشی‌ها قابلیت‌های بسیار اساسی و ویژگی‌های کم و ساده‌ای دارند. و وقتی که متوجه شوید چه میزان از زمانتان را در روز صرف تایپ کردن با کیبرد گوشی می‌کنید، به اهمیت و تفاوتی که یک کیبرد واقعاً خوب به وجود می‌آورد پی می‌برید؛ جستجو کردن، تایپ کردن، ایمیل کردن و یا پیامک فرستادن بسیار آسان‌تر خواهد بود. در این لیست، ۷ تا از برترین کیبردهای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید را لیست کرده‌ایم.
 
 

Google Keyboard

keyboard-apps-2
 
کیبرد گوگل یک کیبرد فوق‌العاده است؛ این گزاره را بدون یک لحظه تردید می‌توان بیان کرد. این کیبرد که همانطور که از نامش پیداست کیبردی رسماً ساخته‌ی گوگل است، به طور مداوم آپدیت شده و در مواردی مثل Marshmallow باعث شد وقتی سیستم عامل هنوز بیرون نیامده بود، کاربران حسی از متریال دیزاین گوگل داشته باشند که احتمالا در صورت یک تغییر در طراحی دیگر هم رخ خواهد داد. از این موضوع که بگذریم می‌رسیم به یک سری ویژگی چشم‌گیر این کیبرد؛ برای مثال در آپدیت جدید، یک ویژگیِ “تایپ یک دستی” اضافه شده که با استفاده از آن می‌توان تنها با کمک یک دست تایپ کرد؛ نرم‌افزار کوچکتر می‌شود تا امکان کار با انگشتان کمتر ممکن شود.
ویژگی بهبودیافته و خوب دیگر این کیبرد، تایپ با اسلاید آن است. دستتان را روی حروف کیبرد بگیرید و بالا و پایین ببرید. به جای تایپ کردن، با این روش می‌توانید بنویسید. حقیقت امر این ست که در بسیاری از موارد اگر کار با این ویژکی را یاد گرفته باشید، نتیجه‌ای که از این کشیدن دست روی کیبرد می‌گیرید بسیار دقیق است. از طرفی این کیبرد طبیعتاً ویژگی‌های عادی را هم شامل می‌شود؛ ایموجی‌ها، تایپ با صدا، پیش‌بینی کلمات و نشانه‌گر است. (با نگه داشتن اسپیس و بالا پایین کردن انگشت خود می‌توانید مثل یک ماوس، نشانه‌گر را جابه‌جا کنید.)
 

SwiftKey Keyboard

keyboard-apps-2
 
اکثر کیبردها یک قابلیت پیش‌بینی کلمات هم دارند اما سوئیفت‌کی این قابلیت را تمرکز اصلی این کیبرد کرده است. این کیبرد ادعا می‌کند که یک “قابلیت تصحیح کلمات هم دارد که واقعاً کار می‌کند”. قابلیت پیش‌بینی کلمات این کیبرد از کلماتی که می‌نویسید یاد میگیرید و در طول زمان باهوش‌تر شده و دقت بیشتری در حدس کلمه‌ای که می‌خواهید بنویسید بدست خواهد آورد.
این کیبرد ایموجی دارد، همینطور یک قابلیت برای همزمان نوشتن در دو زبان دارد (بدون آنکه تنظیماتی را عوض کنید.) و همینطور قابلیتی مشابه با گوگل که به شما می‌دهد بدون تایپ کردن، و با حرکت دادن انگشت، بنویسید. (اندروید و iOS)
 

Hub Keyboard

keyboard-apps-4
 
این اَپ کیبرد هم تولید یکی از غول‌های تکنولوژی، مایکروسافت، است. (به دنبال پروژه‌ای که در آن مایکروسافت لانچری مثل arrow و اَپی به نام New Lock Screen را ساخت) اگر تبلت دارید و از Office 365 استفاده می‌کنید خبر خوب اینست که این کیبرد به خوبی با این نرم‌افزار کار می‌کند و کاملاً با آن تطیبق یافته است. وجود Bing در این کیبرد هم ی نکته‌ی دیگر است؛ به معنای اینکه جستجوی وب، ترجمه‌ی معنی کلمات و یا دیدن تیتر اخبار از درون کیبرد ممکن است. (فعلا برای صرفاً برای اندروید)
 

Fleksy

keyboard-apps-2
 
این کیبرد تمرکز اصلیش را گذاشته بر روی شخصی سازی؛ از افزونه‌هایی که می‌توان برای افزایش کارای به آن افزود تا تم‌ها و شخصی‌سازی ظاهری.. . جالبتر این است که این کیبرد همینطور به شما امکان می‌دهد کیبرد خود را با ظاهر دلخواه خود ایجاد کنید و یا تم موجود را ویرایش کنید.
استیکرها و عکس‌های GIF یکی دیگر از چیزهایی است که کیبورد در آن‎ها بسیار قوی است. قابلیت داشتن همزمان دو زبان در صفحه و همینطور پیش‌بینی کلمات هم وجود دارد. احتمالاً برای بعضی‌ها کیبرد خیلی شلوغی است که برای بسیاری، به دلیل لیست بلندبالای ابزارها و ویژگی‌های این کیبرد، برترین کیبورد موجود است. (اندروید و iOS)
 

Swype

 
keyboard-apps
 
این کیبورد نامش را با داشتن یک قابلیت به نامِ “نوشتن با کشیدن انگشت” یا Swip-typing بر سر زبان‌ها انداخت. ویژگی‌یی که این کیبورد مبدعش بود و حالا در تمام کیبوردهای موجود وجود دارد. اما بدنیست نگاهی به اصل این تکنولوژی بیندازید. همانند سوئیفت کی، این کیبورد هم از چیزهایی که شما تایپ می‌کنید یاد می‌گیرد و هوشمندتر می‌شود تا سرعت تایپ شما را با پیش‌بینی‌های صحیح افزایش دهد. (اندروید و iOS)
 

TouchPal Keyboard

keyboard-apps
 
این کیبورد چیزخاصی ندارد تا آن را از باقی لیست متمایز کند اما دارای تمام ویژگی‌ها هست و همه را هم به خوبی دارد. دقت خوبی در پیش‌بینی کلمات دارد و از تعداد بسیار زیادی زبان برای ویژگی‌هایش پشتیبانی می‌کند. احتمالاً همین دقت و ایموجی‌ها، برترین ویژگی این کیبورد هستند.
 
منبع: fieldguide

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا