اخبار

۹۹% از شارژرهای تقلبی به گوشی موبایل شما آسیب میزنند!

طی سال های اخیر اخبار زیادی راجع به آتش گرفتن گوشی های موبایل شنیده ایم اما حالا میتوان با یقین دلیل این موضوع را اعلام کرد، شارژرهای تقلبی ارزان موجود در بازار!

 
شارژرهای تقلبی
 

آیا تهدید شارژرهای تقلبی واقعی است؟ ممکن است یک در هزار مورد باشد یا اینکه همه ی شارژرهای تقلبی گوشی های ما و حتی جان خودمان را تهدید میکنند؟ برای پاسخ به این سوال ها تیم محافظت از مصرف کننده در موسسه استانداردهای تجارت انگلستان  (CTSI)با تحقیق بر روی این مسئله اعلام کرده که شارژرهای تقلبی میزان بسیار زیادی از ریسک را برای صاحبانشان به همراه دارند. محققان این موسسه تعداد ۴۰۰ عدد شارژر اپل از فروشگاه های اینترنتی کشورهای مختلف خریداری کردند که ازاین تعداد، ۳۹۷ تا از آنها حتی از مرحله اول تست ایمنی نتوانسته اند عبور کنند. هم چنین این تیم به بررسی تعدادی شارژر دست دوم هم پرداخت که بین ۱۵ تا ۲۷ درصد آنها (بسته به اینکه از کدام محل خریداری شده بودند) هم نتوانسته اند از این تست ایمنی سربلند بیرون بیایند.
در این تحقیق دقیقا اعلام نشده است که شارژرهای تقلبی به چه دلیلی ای باعث به خطر افتادن گوشی و جان ما میشوند. اما یکی از دلایل میتواند اشکال در سیم کشی باشد که منجر به اتصالی در شارژر و آتش سوزی  می شود، مشکل دیگر میتواند بالا رفتن دمای باتری گوشی شما و در نهایت اتفاقاتی مشابه که برای گوشی سامسونگ ۷ Galaxy note افتاد باشد.
به هر حال این گزارش گوشزد خوبی است که همیشه قیمت کمتر دلیل بهتری برای خرید یک محصول نیست. همیشه ایمنی مهمتراست و اولویت دارد! نکته دیگر اینکه در خرید محصولات دیجیتالی دست دوم قبل از خرید با تست محصول از کیفیت آن مطمئن بشوید و اگر قرار است جنس اورجینال خریداری کنید همه ی نشانه هایی که اجناس اورجینال دارند رو در  محصول چک کنید. امیدواریم با رعایت این نکات با این مشکلات مواجه نشوید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا