اخبار

شایعه : جذب متخصصان ال جی و سامسونگ توسط کمپانی‌ های چینی !

در سال‌های اخیر کمپانی‌هایی نظیر شیائومی، هواوی، زد تی ای و سایر کمپانی‌های چینی رشد بسیار خوبی را شاهد بوده‌‌اند. چینی‌ها به خوبی توانسته‌اند کمپانی‌های بزرگ دنیای گوشی‌های هوشمند نظیر سونی، سامسونگ، ال‌جی و موتورولا را به چالش بکشند. اما به نظر می‌رسد ماجرا به همین جا ختم نشده است؛ چراکه براساس آخرین شنیده‌ها، کارکنان این کمپانی‌ها نیز در حال مهاجرت به سمت برند‌های چینی هستند.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که کمپانی‌های چینی نظیر شیائومی در پی آنند تا با جذب کارکنان تولیدکنندگانی نظیر ال‌جی و سامسونگ، گجت‌های هوشمند جدیدتری را با ظاهر زیباتر و امکانات بیشتر روانه‌ی بازار کنند. کمپانی‌های چینی در سال‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای را برای کاهش سلطه‌ی کمپانی‌های بزرگ به کار بسته‌اند و نتیجه‌ی آن نیز به دست آوردن سهمی قابل توجه در بازار‌هایی نظیر شرق و جنوب شرق آسیا است.
 
به نظر می‌رسد کمپانی‌هایی نظیر شیائومی در نظر دارند تا مرحله‌‌ی بعد از فعالیت‌های خود را با به خدمت گرفتن کارکنان کمپانی‌های مطرح به پیش ببرند. شنیده‌ها گویای این موضوع است که شیائومی شماری از متخصصان ال‌جی و سامسونگ را به خدمت گرفته تا با تکیه بر دانش فنی آن‌ها، به طراحی محصولات بهتری پرداخته و از این محصولات برای ورود به بازار‌های غربی استفاده کند.
در پیش گرفتن برنامه‌های بازسازی در تولیدکنندگانی بزرگی نظیر ال‌جی و سامسونگ باعث شده تا شماری از کارکنان این دو کمپانی راهی کمپانی‌های چینی شوند. با توجه به اینکه اوضاع برای کمپانی‌های کره‌ای به خوبی گذشته نیست، از این‌رو بسیاری از کارکنان این کمپانی‌ها نیز بازار چین را محل مناسبی برای کار در نظر گرفته و از این‌رو ترجیح داده‌اند برای این کمپانی به کار مشغول شوند.
یکی از مسائلی که اخیرا به عنوان چالشی برای دولتمردان کره‌ای مطرح شده، جذب متخصصان کمپانی‌های کره‌ای نظیر سامسونگ و SK Hynix توسط چینی‌ها است. صنعت نیمه‌هادی‌ها تاثیر شگرفی در اقتصاد کره‌ی جنوبی دارد؛ از این‌رو است که مهاجرت متخصصان کره‌ای و رکود در این بخش برای دلتمردان این کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است.
کمپانی‌هایی نظیر ال‌جی و سامسونگ نقش تعیین کننده‌ای در بازار محصولاتی نظیر تراشه‌ها، پنل‌های نمایشی و حافظه‌های رم دارند؛ اما ظهور رقبایی نظیر مدیاتک باعث شده تا حاشیه‌ی امن برای این کمپانی‌ها از بین برود. مدیاتک با تولید تراشه‌های ارزان قیمت و در عین حال قدرتمند تا حدودی کمپانی‌هایی نظیر کوالکام را تحت تاثیر قرار داده و نگرانی کارشناسان کره‌ای از این است که کمپانی‌های این چنینی به حوزه‌ی تولید حافظه‌های رم نیز وارد شوند.
باید دید که این روند تا به کجا ادامه خواهد داشت و آیا تاثیر این تغییرات را در کمپانی‌های چینی خواهیم دید یا خیر؟
منبع : androidheadlines

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا