بررسی‌ تخصصی

بررسی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy J5 Prime

بررسی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy J5 Prime

 
همانطور که می دانید سامسونگ در حال حاضر به سمت سری های A و J خود در رده قیمت های میانه رفته و خیلی هم در جذب کاربر به گوشی های میان قیمت موفق بوده.در طراحی سری J این گوشی ها سامسونگ سعی کرده که یک طراحی جدید را به کار ببرد.طراحی که بتونه برای گوشی های میان قیمت ظاهری گران قیمت بسازه.با موبایلستان در معرفی  تحلیل نسل دیگری از گوشی های سری J سامسونگ،Galaxy J5 Prime همراه باشید.
 
 

در جعبه این گوشی چیست؟

در دید اول زمانی که جعبه این گوشی را باز می کنید چشمتان به تعدادی لوازم جانبی مرتب و تر تمیز می خورد!
-کشوی مخصوص سیم کارت
-یک هدفون شیک
-یو اس بی کابل با طول متوسط
-آداپتور شارژر ۵ ولتی به همراه سیم یو اس بی آن.
-کتابچه راهنمای گوشی
سامسونگ سعی کرده که در سری های جدید خود هدفون های به درد بخور و استثنایی را در بسته بندی گوشی های خود اضافه کند.شاید این کار باعث بشه که علاقمندان به موسیقی که این سری گوشی ها رو دریافت می کنند،از گوش دادن با استفاده از هدفون های با کیفیت لذت ببرند.
 

 
 

مشخصات گوشی:

این گوشی با قیمت مناسبی که دارد،امکاناتی در خود دارد که نسبت به قیمتش غیر قابل باور است.از جمله:
صفحه نمایش ۵ اینچی اچ دی ،IPS LCD.
دو سیم کارته با سیم کارت های سایز نانو.
پردازنده ۱٫۴ گیگاهرتز ۴ هسته ای Cortex-A53.
۲ گیگابایت رم.
۱۶ گیگابایت حافظه داخلی به همراه پشتیبانی از میکرو اس دی تا ۲۵۶ گیگابایت.
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی همراه با فیلمبرداری ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم در ثانیه.
دوربین دوم ۵ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۷۲۰p
 
 

طراحی و کیفیت

J5 Prime مثل برادر بزرگترش یک بدنه متالیک دارد همچنین این که از طراحی این گوشی از هر زاویه ای که به آن نگاه کنیم  کلاس و شیکی می بارد!با این ظاهر شیک و زیبا خیلی ها که قیمت آن را می فهمند دچار تعجب می شوند.
خب درباره شیکی آن صحبت کردیم.اما سامسونگ همواره یک سبک طراحی رو از قبل در خودش داره که برای تمامی گوشی هاش حفظ میکنه.برای گلکسی J پرایم هم این مساله صادق هست.بدون این که حتی روی مارکش رو هم بخونید میتونید بفهمیم این یه گوشی سامسونگی هست!
 

 
با داشتن یک صفحه نمایش ۵ اینچی خیلی گوشی راحتی برای استفاده کردن و در دست گرفتن هست.همچین گوشه های آن با زاویه ملایمی ساخته شده که زیاد به دستان آسیب نرساند.
به خاطر این که بدنه این گوشی یک دست ساخته شده ،قابلیت جدا سازی باطری را به راحتی نخواهید داشت.داشتن کشوهای سیم کارت و میکرو اس دی این گوشی هم به خاطر همین بدنه یکدست آن می باشد. سمت چپ این گوشی قسمت قرار گیری کشوی سیم کارت اصلی است و در کنار آن نیز کشوی میکرو اس دی وجود دارد. در همین سمت دکمه های کم و زیاد کردن صدای گوشی را دارید. هر دو دکمه هم اندازه هستند و با یک فاصله کوچک از هم جدا شده اند.و به خاطر همین در زمان های حساس و اورژانسی به راحتی قابل تشخیص نیستند.ولی ای کاش سامسونگ کاری کرده بود که میتوانستیم تشخیص دهیم با لمس کردن کدام دکمه برای کم کردن صدا و کدام دکمه برای زیاد کردن صداست.
 

 
در سمت راست بدنه  J5 Prime این گوشی دکمه خاموش و روشن کردن و قسمت Loudspeaker  وجود دارد.این اسپیکر به قدری صدای بلند دارد که به شما اجازه ندهد هیچ تماسی را از دست دهید. اما انتظار این رو نداشه باشید که با صدای اسپیکر این گوشی پارتی راه بیندازید!
 

 
جای اسپیکر ها یک نقطه امیدواری را نیز به جای می گذارد. آن هم اینکه که به راحتی میتوانید با انگشتتان روی اسپیکر را بگیرید تا از پخش شدن صدا جلوگیری شود!
 
 

کیفیت تصویر

صفحه این گوشی یک ال سی دی IPS با وضوح تصویر HD است. صفحه نمایش آن زیبایی و نور بسیار خوبی دارد، با این حال به خاطر داشتن شیشه رفلکتیو در نور محیط بیرونی تشخیص صفحه نمایش آن بسیار سخت است. با این حال سامسونگ برای رفع این مشکل راه حلی ارائه کرده و مد Outdoor  را بر روی گوشی راه اندازی کرده است. که با این مد می توانید نور صفحه را به ماکزیموم خود ببرید.
 

 
قسمت تاریک قضیه وضوح تصویر صفحه نمایش این گوشی است. تصمیم سامسونگ مبنی بر محدود کردن کیفیت وضوح نمایش این گوشی برخی از کاربران را اذیت می کند. علیرغم این توضیحات صفحه نمایش IPS ان تمامی این مشکلات را می پوشاند، رنگ ها را به زیبایی نشان می دهد و از زوایای مختلف نمایش را مطلوب نگه می دارد.
 
 

نرم افزار و رابط کاربری

هر دو گوشی J7 prime و J5 prime از یک ورژن رابط کاربری Samsung TouchWiz  استفاده می کنند. با این تفاوت که J5 prime  از BlinkFeed استفاده نمیکند، برنامه ای که به فلیپبورد و اسکوئر در حالت ویجت دسترسی ایجاد می کند. رابط کاربری این سری گوشی از سری های قبلی خیلی تر تمیز تر و شسته رفته تر شده است. اما به هر حال هنوز هم وقتی با آن کار میکنید حس میکنید کمی فضایتان کم است! بین این سیستم TouchWiz و کاربران سری گوشی های سامسونگ یک رابطه عشق و نفرت وجود دارد. شاید بپرسید چرا؟ دلیل اینه که یک حالت کارتونی در این سیستم رابط کاربری وجود دارد که شاید خیلی ها دوست داشته باشند و خیلی ها هم نه! اگر هم جزو دسته افرادی هستید که از این رابط کاربری زیاد خوشتان نمی آید ،سامسونگ برای شما یک برنامه مدیریت تم مجزا برای تغییر آیکن ها و تصاویر قرار داده است که می توانید رابط کاربری خود را شخصی و کاستومایز کنید. در این برنامه می توانید تم های مختلف را نیز از وبسایت سامسونگ مستقیما دریافت کنید و استفاده ببرید.
 
 
این گوشی در حال حاضر از اندروید ۶٫۰ مارشمالو استفاده می کند و به نظر می رسد به زودی به اندروید ۷٫۰ نوقا آپدیت می شود.
 
 

پردازش و عمر باتری

این دستگاه با یک پردازنده هشت هسته ای Cortex-A53 به همراه ۲ گیگابایت رم کار می کند که به نظر می رسد برای کار های روزانه و حرفه ای شما بسیار مناسب می باشد.
وقتی که می خواهید با این گوشی بازی کنید ،اکثر بازی های روز دنیا رو با بهترین کیفیت و بسیار روان اجرا می کند. بازی هایی مثل کلش آو کلنز، ساب وی سورف ، هیل کلایمب ریسینگ و… به راحتی با این پردازشگر و پردازشگر گرافیکی قابل اجرا می باشد.
J5 prime  به یک باتری ۲۴۰۰mAh مجهز شده، برای یک صفحه نمایش ۷۲۰P عمر باتری مناسبی ازخود نشان می دهد.برای این که عمر باتری را روی این دستگاه تست کنیم، تا یک هفته کامل با مصرف روزانه استفاده شد. مصرف روزانه من شامل دیتای اینترنت، بازی با یک سری بازی های سبک، و استفاده از واتساپ و یک سری برنامه های پیام رسان می شد. گوشی به راحتی تا ۲۴ ساعت باتری جواب گو بود. با یک مصرف سنگین روزانه مجبور شدم نزدیک ساعت ۱۱شب گوشی را شارژ کنم. در آن ساعت حدود ۲۰% شارژ روی گوشی مانده بود.
شارژی که به همراه این گوشی در اختیار کاربران قرار میگیرد یک شارژی ۵ولتی/۱ آمپری است.این گوشی سیستم شارژ سریع ندارد.زمان شارژ شدن گوشی برای ۵% شارژ تا ۹۰% حدود ۴۹ دقیقه است.

 

سیستم تشخیص اثر انگشت و دیگر قابلیت ها

دستگاه تشخیص اثر انگشت دیگر یک دستگاه نایاب روی گوشی ها نیست. در حال حاضر اکثر گوشی های جدید این قابلیت را دارند. پس وجود این سیستم روی این گوشی نیز زیاد شگفت آور نیست. این دستگاه روی این گوشی زیر دکمه Home وجود دارد. سنسور تشخیص اثر انگشت این گوشی بسیار خوب عمل کرده و به سرعت پاسخگو می باشد.به طور میانگین کمتر از یکثانیه طول میکشد تا عملیات باز شدن قفل به وسیله این سنسور انجام شود.این دستگاه یک ال ای دی نوتیفیکیشن هم در قسمت بالای صفحه نمایش دارد که نوتیفیکیشن های از دست رفته شمارا نمایا میکند.
 

 

کیفیت دوربین

گوشی J5 prime از یک دوربین قدرتمند ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می کند که دارای دهانه لنز f/1.9  است.دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم در هر ثانیه را دارد.سامسونگ در تصویربرداری یکی از شرکت های پیشرو است ،همانطور که انتظار می رود عکسبرداری این گوشی بسیار سریع و بی نقص عمل میکند.در صحنه هایی با نور خوب و نور متوسط می توان با این گوشی عکس هایی حرفه ای گرفت.دهانه لنز باز این گوشی باعث میشود که نور بیشتری جذب کند و در محیط هایی با نور متوسط نیز به خوبی عمل کند.البته در عکسبرداری شب نیز نسبت به سایر گوشی های که به طور متوسط عمل میکنند این گوشی نمایش خوبی از خود به جای میگذارد.علیرغم این که کمی نویز در عکسبرداری شب در آن مشخص می شود.

 

جمع بندی

این گوشی با این که در لیست گوشی های میانه قیمت قرار دارد اما همانند یک گوشی مدل بالا و استثنایی عمل می کند.به علاوه این که ظاهر شیک و زیبایی دارد که به قیمتش نمیخورد.دارای قابلیت های خوبی است و یک دوربین حرفه ای دارد.همچنین پردازشگر اصلی و پردازشگر گرافیکی آن نیز بسیار کاربردی و خوب هستند.
امتیاز موبایلستان به این گوشی به شرح زیر است:
کیفیت ساخت: ۷/۱۰
صفحه نمایش:۷/۱۰
نرم افزاری:۸/۱۰
دوربین:۸/۱۰
کارایی:۷/۱۰
باتری:۸/۱۰
قیمت:۷٫۵/۱۰
امتیاز کل:۷٫۶۴ از ۱۰
 
 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا