اخبار

آمازون یک پلتفرم واقعیت مجازی ارائه خواهد کرد

دنیای تکنولوژی در شرایطی به سر می‌برد که ظاهرا همه چیز به “واقعیت مجازی” ختم می‌شود. در حالی که ما شاهد عرضه هدست‌های مختلف واقعیت مجازی هستیم، جای خالی یک پلتفرم قدرتمند احساس می‌شود تا بتواند از محتوای مخصوص این هدست‌ها پشتیبانی کند. آمازون در این رابطه دست به کار شده و قرار است به زودی یک پلتفرم مخصوص هدست‌های واقعیت مجازی طراحی کند.
رفته رفته واقعیت مجازی در حال تبدیل شدن به اولیت نخست بزرگترین شرکت‌های فناوری دنیا است و می‌توانیم مطمئن باشیم که آینده چیزی جز واقعیت مجازی نخواهد بود. در حال حاضر هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ با تنها ۹۹ دلار می‌تواند شما را به سطح بالایی از دنیای واقعیت مجازی ببرد، و یا آنکه هدست‌های مقوایی گوگل کارت‌برد که با هزینه‌ای بسیار اندک(تقریباً رایگان) می‌توانند تجربه استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی را به کاربران اهدا کنند.
بنابر این دیگر نوبت آن رسیده تا یک پلتفرم بسیار خوب و جامع جهت ارائه محتوای واقعیت مجازی ساخته شود. در همین راستا از آمازون خبر می‌رسد که این کمپانی قصد دارد تا با ساخت یک پلتفرم واقعیت مجازی، به طور رسمی به این عرصه ورود کند.
جف بزوس رئیس این کمپانی استخدام افرادی با استعداد را در دستور کار خود قرار داده است تا به واسطه آنها یک تیم تشکیل داده و بر روی پلتفرم واقعیت مجازی خود کار کند. یکی از افرادی که در مصاحبه‌های مربوط به این استخدام شرکت کرده است می‌گوید که هدف آمازون، ساخت یک تجربه واقعیت مجازی در Amazon Video است. این تیم قرار است که یک پلتفرم جهت مصرف و پخش انواع محتوای واقعیت مجازی را طراحی کند. بنابر این روشن است که آمازون بر خلاف سایر کمپانی‌ها اولویت اصلی خودش را به ساخت یک هدست مجهز به چنین تکنولوژی اختصاص نداده است، بلکه قصد دارد تا با ساخت یک پلتفرم پشتیبانی کننده از محتوای واقعیت مجازی به این عرصه ورود کند.
Netflix رقیب قدرتمند آمازون ویدیو، در حال حاضر اپلیکیشنی را منتشر کرده که مخصوص دیدن فیلم‌ها به واسطه هدست‌های Gear VR سامسونگ است. Hulu نیز دیگر رقیب این سرویس انتظار می‌رسد که به زودی اپلیکیشنی مشابه را عرضه کند. بنابر این می‌تواند گفت که آمازون اگر دیرتر اقدام به این کار کند ممکن است مشتریان خودش را از دست بدهد.
 منبع: ubergizmo

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا