آموزش و ترفند

آموزش ساخت رام و کرنل رسمی ftf گوشی های سونی، از Firmware رسمی دانلود شده توسط برنامه PC Companion

با سلام

 
در این آموزش شما می توانید فایل های دانلود شده توسط برنامه PCC) PC Companion) را به رام و کرنل رسمی ftf جهت فلش کردن توسط برنامه flashtool تبدیل نمائید.
 


مراحل ساخت رام از فایل های دانلود شده توسط PCC :
 
۱. گوشی را توسط برنامه PCC به آخرین ورژن موجود آپدیت نمائید.
۲. بعد از آپدیت، به مسیر زیر بروید(با توجه به سیستم عامل و ۳۲ یا ۶۴ بیتی بودن، این مسیر اندکی متفاوت است):
(Win 7_ x64)
C:\ProgramData\Sony Ericsson\Update Engine\db\13740270\blob_fs
 
(Win XP)
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Sony Ericsson\Update Engine\db\13740270
 
سپس فایل هایی که با اسم ######_FILE می باشند و نسبت به بقیه فایل ها حجم بیشتری دارند (معمولا بین ۳ تا ۵ فایل و شاید بیشتر!) را به یک پوشه جدید (در هر درایوی مهم نیست)، کپی کنید (در اینجا پوشه pcc update).
 

۳. برنامه فلش تول را باز کرده و از منوی Tools گزینه Bundles و سپس FILESET Decrypt را انتخاب کنید:

۴. در پنجره ای که ظاهر می شود، روی دکمه مشخص شده (…) کلیک کرده و پوشه ای که در مرحله ۲ ایجاد کردید (در اینجا pcc update که حاوی فایل هایی با اسم ######_FILE میباشد)، را انتخاب کنید تا در قسمت Available files همه فایل های با اسم ######_FILE را بیاورد (در اینجا ۳ فایل)، همه فایل ها را با گرفتن کلید Ctrl یا Shift انتخاب کرده و با کلیک بر دکمه مشخص شده، آنها را به سمت راست، یعنی پنل Files to convert منتقل کنید، سپس روی دکمه Convert کلیک کنید تا شروع به Decrypt کردن فایل ها کند.


۵. سپس پنجره زیر باز می شود، در این پنجره ، موارد مشخص شده را با توجه به گوشی و رام و منطقه، تکمیل نموده(در قسمت Device دابل کلیک کنید، پنجره Device Selector باز می شود، از لیست گوشی ها گوشی خود را انتخاب و دابل کلیک کنید، با اینکار پنجره Variant Selector باز می شود، مدل گوشیتون را با دابل کلیک انتخاب کنید)

تیک گزینه No final verification را بذارید. سپس تمامی فایل های موجود در پنل folder list را انتخاب نمائید و با کلیک بر دکمه مشخص شده ، به پنل Firmware content منتقل کنید، سپس روی دکمه Create کلیک کنید تا شروع به ایجاد فایل ftf کند و پیغام Bundle creation finished را مشاهده کنید:

۶. با انجام مراحل فوق، فایل ftf در مسیر C:\Flashtool\firmwares قرار می گیرد.

 
 
مراحل ساخت کرنل از فایل های دانلود شده توسط PCC :
برای ایجاد کرنل رسمی ftf ، به دو فایل kernel.sin و loader.sin نیاز است.این دو فایل را میتوان به دو صورت بدست آورد(تقریبا هر دو روش زیر یکسانند!):
 
۱- با استفاده از Firmware رسمی دانلود شده توسط PCC :
پس از اینکه رام رسمی ftf را طبق روش گفته شده در بالا بدست آوردید، داخل پوشه ساخته شده در مرحله ۲ (در اینجا pcc update)،این دو فایل ایجاد می شوند.(اسم فایل کرنل که در اینجا kernel_S1-SW-LIVE-3065-PID1-0002-S1-PARTITION.sin می باشد را به kernel.sin تغییر دهید)

 
۲-با استفاده از رام رسمی ftf:

روش اول:

فایل رام را با برنامه winrar یا امثال آن باز کنید و سپس همه فایل های رام بجز دو فایل loader.sin , kernel.sin و فولدر META-INF را حذف کنید، فایل نهایی، کرنل رسمی ftf. خواهد بود (فقط اگر پسوندش zip. بود، به ftf. تغییر دهید)

روش دوم:
در صورتی که رام رسمی ftf را در اختیار دارید،آنرا با برنامه winrar یا ۷zip باز کنید و این دو فایل را استخراج کنید.

پس از آنکه دو فایل kernel.sin و loader.sin را بدست آوردید،عملیات فوق را برای این دو فایل انجام دهید(یعنی بجای اینکه اون فایل هایی که با اسم ######_FILE بود را داخل پوشه ساخته شده در مرحله ۲ (در اینجا pcc update) کپی کنید ،این دو فایل را داخل اون فولدر یا هر فولدر دیگر کپی کنید و سپس بقیه مراحل را برای این ۲ فایل انجام دهید )

 ____________________________________________________________________________

نرم افزار فلش تول (Flashtool)

نرم افزار PCC

نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    من از این روش استفاده کردم ولی رامی که تولید کرد ،رام قدیمی تری بود که با PCC زده بودم و رام جدید راکه اپدیت کردم توسطPCC ،نمیانم چه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا