اخبار

بهترین جایگزین های نوت ۷ با نمایشگرهای بزرگ !

اگر شما نیز یکی از هواداران برند سامسونگ هستید، بدون شک در جریانید که گوشی‌های گلکسی نوت ۷ (Galaxy Note7) این شرکت علی‌رغم بهره‌مندی از مشخصات و ویژگی‌های قابل توجه، به دلیل انفجار باتری، به فاجعه‌ای جبران نشدنی تبدیل شده است. در هر حال اگر شما نیز خواهان خرید این محصول بوده‌اید و حالا در تحقق این هدف خود ناکام مانده‌اید، با ما در ادامه همراه باشید تا بهترین جایگزین های گلکسی نوت ۷ که ممکن است به جای پرچم‌دار سامسونگ موردپسندتان واقع شود را به شما معرفی کنیم.
لازم به یادآوری است پس از این رسوایی بزرگ، یک ماه پیش شرکت سامسونگ پروژه بزرگ جمع آوری و فراخوانی تمامی گوشی‌های گلکسی نوت ۷ معیوب از سرتاسر دنیا  را آغاز کرد. پس از گذشت مدت زمانی شرکت سامسونگ اعلام کرد که نیمی از گوشی‌های معیوب نوت ۷ جمع آوری شده است و ۹۰ درصد از کاربرانی که این سری از گوشی‌ها را در اختیار داشتند، آن را برای جایگزین شدن با مدل جدید پس داده‌اند.
اما از هفته گذشته دوباره موج خبرهای جدید و البته ناامید کننده برای گلکسی نوت ۷ منتشر شد. این که نسخه جدید و رفع عیب شده گلکسی نوت ۷ نیز دارای باتری معیوب بوده و از این رو مستعد آتش گرفتن و انفجار است. موردی که طی پرواز Southwest رخ داد یا نسخه ای جدید از گوشی گلکسی نوت ۷ که در ایالت ویرجینیا منفجر شد. تمامی این موضوعات باعث گردید که سامسونگ سرانجام مرگ گلکسی نوت ۷ را اعلام کرد و رسما تولید و فروش این دردانه بداقبال را در سراسر جهان متوقف نمود.

گلکسی اس ۷ اج (Galaxy S7 edge)

بهترین جایگزین های گلکسی نوت 7
شاید از این محصول بتوان به عنوان یکی از بهترین جایگزین های گلکسی نوت ۷ یاد کرد، زیرا بسیاری از فاکتورهای نوت ۷ در این محصول نیز اعمال شده اند. از آن جایی که حرفه‌ای و سطح بالاترین گوشی پس از نوت ۷، سری گلکسی اس ۷ بودند و نسخه اج این سری شباهت بسیار زیادی به آن فبلت داشت، هم اکنون تقاضا برای گوشی گلکسی اس ۷ اج بالا گرفته و سامسونگ نیز در حال تولید بیشتر این نسخه است.
از جمله مشخصات گلکسی اس ۷ اج نیز می‌توان به نمایشگر سوپرآمولد ۵٫۵ اینچی با رزولوشن QHD، چیپست اسنپدراگون برای آمریکا و اروپا و اگزینوس برای سایر مناطق، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جدید با بهبود کیفیت در نور کم، ۴ گیگابایت حافظه رم و  باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

گلکسی نوت ۵ (Galaxy Note5)

بهترین جایگزین های گلکسی نوت 7
اگر خواهان در اختیار گرفتن گوشی هوشمندی با قلم S pen به جای نوت ۷ باشید، بدون شک گلکسی نوت ۵ که نسل قبلی این محصول نیز محسوب می‌شود بهترین گزینه برای خرید خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که با خرید نوت ۵ بایستی چشم بر قابلیت مقاومت در برابر آب، درگاه حافظه جانبی، درگاه  USB Type-C و دوربینی با فناوری Dual Pixel ببندید.

گلکسی A8 نسخه ۲۰۱۶ (Galaxy A8)

بهترین جایگزین های گلکسی نوت 7
گلکسی A8 دارای صفحه‌نمایش ۵٫۱ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و زیر بدنه آن چیپست اگزینوس ۷۴۲۰ وظیفه تامین قدرت دستگاه را بر عهده دارد. همان‌طور که اعلام شد که نسخه ۲۰۱۶ گلکسی A8 دارای چیپست هشت هسته‌ای اگزینوس ۷۴۲۰ با فرکانس ۲٫۱ گیگاهرتزی بوده، پردازش گرافیکی آن با پردازشگر گرافیکی Mali-T760 MP8 انجام می‌شود و همچنین رم ۳ گیگابایتی بر سرعت و قدرت آن افزوده، لازم به ذکر است که دستگاه فوق به حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی مجهز بوده که هنوز جزئیاتی درباره امکان ارتقا آن از طریق کارت‌های حافظه منتشر نشده است. دوربین اصلی دستگاه ۱۶ مگاپیکسل بوده، دوربین سلفی آن ۵ مگاپیکسل است. البته به یاد داشته باشید که این محصول فاقد قلم استایلوس است.

گلکسی ای ۹ پرو (۲۰۱۶) (Galaxy A9 Pro)

جایگزین های گلکسی نوت 7
این محصول نیز به دلیل برخورداری از نمایشگر ۶ اینچی مجهز به محافظ گوریلا گلس ۴، تراشه اسنپدراگون (۶۲۵ ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A72 و ۴ هسته ۱.۴ گیگاهرتزی Cortex-A53)، ۴ گیگابایت حافظه رم، حسگر اثر انگشت، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، دوربین ۱۶ مگاپیکسل در قاب پشتی و دوربین ۸ مگاپیکسلی در قاب جلویی و بهره‌مندی از اندروید ۶ مارشملو یکی از بهترین جایگزین های گلکسی نوت ۷ ساخت سامسونگ محسوب می‌شود. این محصول در بسیاری از بازارهای جهانی قابل دسترس بوده و علی‌رغم آنکه از داشتن قلم استایلوس محروم است، با این حال ظرفیت باتری آن دست کم ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر از باتری گلکسی نوت ۷ است.
در هر حال از سایر گوشی‌های میان رده ساخت سامسونگ که دارای نمایشگر ۶ اینچی Super AMOLED بوده و در لیست خرید جایگزین گلکسی نوت ۷ قرار گرفته‌اند، می‌توان به On8, C7, A7 اشاره کرد.

گوگل پیکسل ایکس ال (Pixel XL)

جایگزین های گلکسی نوت 7
گوگل پیکسل ایکس ال مجهز به صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی AMOLED با تفکیک‌پذیری ۲۵۶۰×۱۴۴۰ خواهد بود که تکنولوژی گوریلا گلس ۴ به محافظت از آن می‌پردازد. این فبلت همچنین از تراشه توسعه‌یافته‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۲۱ به همراه سی پی یو ۴ هسته‌ای با فرکانس ۲٫۱۵ گیگاهرتز به همراه یک پردازنده گرافیکی Adreno 530 قدرت گرفته است. مجموعه حافظه این گوشی نیز شامل ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی است.
دوربین عقب گوشی گوگل پیکسل ایکس ال دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 است که در آن از تکنولوژی تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال استفاده شده است. دوربین جلوی آن نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است که جهت برقراری تماس‌های تصویری و عکاسی سلفی مناسب است. پیکسل ایکس ال به اندروید ۷٫۱ نوقا مجهز شده و سنسور تشخیص اثر انگشت نیز در قاب پشتی، زیر دوربین عقب جا خوش کرده است. باتری به کار رفته در این فبلت نیز یک باتری ۳۴۹۰ میلی‌آمپر ساعت است که با توجه به تکنولوژی شارژ سریع، با ۱۵ دقیقه شارژ تا ۷ ساعت جوابگوی نیازهای روزمره خواهد بود.
 

آیفون ۷ پلاس ( iPhone 7 Plus)

جایگزین های گلکسی نوت 7
مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) یکی از برجسته‌ترین تحلیلگران بازار موبایل تخمین می‌زند که به طور متوسط چیزی بین ۵ الی ۷ میلیون کاربر سامسونگ امسال جزو کاربر آیفون ۷ اپل خواهند شد. این قضیه عمدتا به خاطر تمایل کاربران به آزمایش سیستم عامل آی او اس و همچنین عدم توانایی سامسونگ در خصوص ارائه ویژگی‌هایی همچون دوربین آیفون‌های جدید شرکت اپل است که فروش این محصول را جذاب می‌کند. چیزی حدود ۱۲ میلیون گلکسی نوت ۷ سفارش داده شده وجود دارد که بر اساس تخمین‌ها حداقل نیمی از این کاربران شکست خورده به سمت استفاده از آیفون ۷ (و یا گوشی هوشمند شبیه به آن آیفون ۷ پلاس همراه با دو دوربین پشتی قدرتمند) خواهند رفت.

ال ‌جی V20

جایگزین های گلکسی نوت 7
یکی دیگر از بهترین جایگزین های گلکسی نوت ۷ را می‌توان پرچم‌دار ال ‌جی V20 دانست که به دلیل بهره‌مندی از دو نمایشگر و دوربین دوگانه قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.ال ‌جی V20 مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و پردازشگر X12 LTE، نسخه دوم ضبط بدون لرزش که از فناوری ثابت سازی تصویر EIS 3.0 بهره می‌گیرد بوده و فیلم‌هایی واضح‌تر با لرزش کمتری را تصویربرداری می‌کند. ژیروسکوپ مبتنی بر EIS با کاهش تاخیر تصویر به مدت ۵۰ میلی ثانیه هماهنگی تصویر و ژیروسکوب را بیشتر می‌کند.
این محصول همچنین ویژگی Hi-Fi Quad DAC را به‌صورت ۳۲ بیتی ارائه می‌دهد. لنز ۵ مگا پیکسل جلوی گوشی با زاویه ۱۲۰ درجه‌ای زاویه عکس‌های سلفی را عریض می‌کند و بدین‌وسیله دوستان بیشتری در قاب عکس شما جا می‌شوند. هرچند این محصول دارای قابلیت صفحه همیشه روشن (Always on) مشابه با آن چیزی که پیش‌تر در گلکسی نوت ۷ مشاهده کردیم بوده، با این حال از داشتن گواهی عایقی محروم است.

موتو زد (Moto Z)

جایگزین های گلکسی نوت 7
اسمارت فون Motorola Moto Z دارای نمایشگر کواد اچ دی ۵٫۵ اینچی با رزولوشن تصویری ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است. در زیر این صفحه نمایش و در دل این گوشی تراشه چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام قدرت‌نمایی می‌کند. قاب نازک این گوشی باعث شده موتورولا موتو زد دستگاهی بسیار باریک و خوش دست شود.
این گوشی با سنسور‌ها و پنلی که در جلو قرار گرفته، بسیار شکیل‌تر از مدل‌های قبلی به نظر می‌رسد. در پنل پشتی وضعیت حتی بهتر از این است. سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و موتو موزد در اینجا قرار گرفته‌اند. البته در نظر داشته باشید که نمایشگر این محصول ۰٫۲ میلی‌متر کوچک‌تر از پنل گلکسی نوت ۷ بوده، با این حال به دلیل برخورداری از باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و قابلیت ماژولار بودن بدون شک در لیست بهترین جایگزین های گلکسی نوت ۷ قرار خواهد گرفت.

زد تی ای آکسون ۷ (Axon 7)

جایگزین های گلکسی نوت 7
Axon 7 از یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی QHD (2,560 در ۱,۴۴۰ پیکسل) با پنل AMOLED، بهره می‌برد. دو مدل مختلف از این محصول عرضه خواهد شد. مدل نخست به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز بوده و مدل قدرتمندتر آن از یک رم ۶ گیگابایتی همراه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. هر دو این نسخه‌ها توسط یک تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ و یک پردازنده ۶۴ بیتی ۴ هسته‌ای قدرت می‌گیرند و مجهز به باتری ۳,۲۵۰ میلی‌آمپری، دو دوربین ۲۰ و ۸ مگاپیکسلی و رام اختصاصی MiFavor 4.0 UI مبتنی بر اندروید ۶٫۰ مارشملو هستند. لازم به ذکر است که مدل قدرتمندتر دارای صفحه نمایشی حساس به فشار است. لازم به ذکر است که این محصول با قیمت رقابتی ۴۰۰ دلاری به بازار عرضه گردید، از این رو برای آن دسته از افرادی که به قیمت اهمیت زیادی می‌دهند، بدون شک یکی از بهترین جایگزین های گلکسی نوت ۷ محسوب می‌شود.

وان پلاس ۳ ( OnePlus 3)

جایگزین های گلکسی نوت 7
وان پلاس ۳ نام پرچم‌دار تازه وارد کمپانی چینی وان پلاس معروف به سازنده قاتل پرچم‌داران است. این تلفن هوشمند بالا رده از یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی همراه با یک بدنه باکیفیت از جنس آلومینیوم و طراحی شیک بهره می‌برد که از پرقدرت‌ترین تراشه فعلی استفاده شده در گوشی‌های اندرویدی، اسنپدراگون ۸۲۰ قدرت می‌گیرد. هرچند که بزرگ‌ترین تفاوت بین این محصول با سایر محصولات مطرح قیمت پایین و فوق‌العاده مناسب آن است. از جمله مشخصات این محصول می‌توان به ۶ گیگابایت حافظه رم، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰، باتری ۳,۰۰۰ میلی‌آمپری ساعتی و رام اختصاصی OxygenOS مبتنی بر اندروید ۶٫۰٫۱ مارشملو اشاره کرد.

هواوی پی ۹ پلاس (Huawei P9 Plus)

جایگزین های گلکسی نوت 7
مهم‌ترین ویژگی هواوی پی ۹ پلاس، اندازه‌ی بزرگ‌تر بدنه‌ی آن است. این اسمارت‌فون دارای طول ۱۵۲٫۳ میلی‌متری و عرض ۷۵٫۳ میلی‌متری بوده و وزن آن ۱۶۲ گرم است که حدود ۲۰ گرم سنگین‌تر از مدل معمولی پی ۹ است. نمایشگر P9 پلاس دارای سایز ۵.۵ اینچی است و در مقایسه با پی ۹، نمایشگر آن ۰٫۳ اینچ بزرگ‌تر است. این نمایشگر دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است و برخلاف پیش‌بینی‌ها، به‌جای کیفیت کواد اچ دی (Quad HD) به‌صورت فول اچ دی عرضه شده است. تراشه پردازنده‌ی ۶۴ بیتی پی ۹ پلاس از نوع کیرین ۹۵۵، فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی ساخت لایکا سایر ویژگی‌های این محصول هستند.

آنر نوت ۸ (Huawei Honor Note 8)

جایگزین های گلکسی نوت 7
هواوی برای این صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل را در نظر گرفته است. در گوشی آنر نوت ۸ هواوی شاهد پردازنده ۸ هسته‌ای با کانفیگ ۴ هسته کورتکس A72 و ۴ هسته کورتکس A53 هستیم. گوشی آنر نوت ۸ شرکت هواوی در سه نسخه ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی تولید شده است که در این سه مدل به ترتیب ۲۳، ۵۲ و ۱۱۰ گیگابایت حافظه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. ز جمله امکانات بخش اتصالات دستگاه می‌توان به باند دوگانه وای فای a/b/g/n/ac، جی پی اس، GLONASS، Beidou و بلوتوث نسخه ۴٫۲ اشاره کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا