اخبار

آیا قیمت بیت کوین از ۲۰ هزار دلار بیشتر خواهد بود؟

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است ولی هیچ کشوری تاکنون آن را به عنوان پول رسمی قبول نمی کند. اولین ارز دیجیتال که عرضه شده است. این ارز دیجیتالی بدون اتکا به بانک مرکزی کار می کند. بیت کوین به واسطه تراکنش های کاربران مبادله می شود.

براستی مخترع بیت کوین چه کسی است؟ براساس روایتی مشخص شده که ساتوشی ناکاموتو اولین کسی بود که برای اولین بار بیت کوین را اختراع کرد. او دانشمند استرالیایی بنام کریگ رایت در ادعایی دیگر بیان می کند او مخترع بیت کوین است.

نزدیک به ۱۲ میلیون بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۳ به ثبت رسیده است. حدود ۱۳ میلیون بیت کوین تا نیمه ۲۰۱۴ به ثبت رسیده است. براساس بلاک چین کار می کند. شخصی بنام ساتوشی ناکاموتو برای اولین بار بیت کوین را اختراع کرد و بیت کوین ارز دیجیتالی با منبع باز است. ارزش آن حتی در برخی مواقع از دلار آمریکا پیشی گرفته است. در حال بر تعداد شرکت هایی که بیت کوین را می پذیرند افزوده می شود.

یکی از بنیانگذاران شرکت  Mrgan Creek Digital طی مصاحبه ای با شبکه خبری CNBC اعلام کرد که قیمت بیت کوین به تدریج از مرز ۲۰ هزار دلار هم فراتر خواهد رفت.

قیمت بیت کوین به تازگی تغییر و تحولات زیادی را متحمل شده است. و نمودار قیمت آن رشد سریعی داشته است. قیمت بیت کوین در آوریل گذشته ۴۲۰۰ دلار بود که حالا به ۲۰ هزار دلار رسیده و بنابراین بسیاری از کاربران دوست دارند که در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

  • استخراج براساس کارکرد CPU کامپیوتر و سخت افزارهای قدرتمند مانینگ
  • وب سایت های لاتاری
  • خرید از صرافی های آنلاین

بسیاری از مردم جهان برای این که ارزش دارایی خود را حفظ کنند از این ارز دیجیتال استفاده می کنند. برای اولین بار در ماه ژوئیه ۲۰۱۴، در نیوجرسی صندوقی برای این ارز دیجیتال ایجاد شد. بانک مرکزی اروپا و سازمان تنظیم مقررات مالی، سرمایه گذاری در این ارز دیجیتالی را مناسب نمی داند. براساس مجله فوربس این ارز دیجیتال بهترین زمینه برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

هر کاربری که به شبکه بیت کوین متصل می شود در واقع گرهی در شبکه محسوب می شود. گره ها در شبکه بهم متصل هستند. برای انتقال وجه باید کاربر درخواست برداشت خود را ثبت کند. سایر کاربران درخواست کاربر را دریافت کرده و در کل شبکه توزیع و منتشر می کنند.

بسیاری از مردم جهان برای این که ارزش دارایی خود را حفظ کنند از این ارز دیجیتال استفاده می کنند.

براساس مطالعه ای مشخص شده که ۸/۵ میلیون کاربر از این ارز دیجیتالی استفاده می کنند. یک ارز دیجیتالی رمزنگاری شده است. هرساله به تعداد کاربران این ارز دیجیتالی افزوده می شود. در این مصاحبه آقای اولیری ادعا کرد که خرید و فروش بیت کوین به قمار شبیه است و هیچ امر مسلمی در مورد آن وجود ندارد. این ارز دیجیتال هیچ ارزش ذاتی ندارد. او در این مصاحبه نحوه ارزشمندی این ارز دیجیتال را جویا شد.

آقای پومپلینو سخنان خود را این چنین ادامه داد و گفت که موسسات مالی در مورد بازارهای دیجیتال نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. بیت کوین به واسطه این موسسات در سراسر جهان گسترش پیدا می کند.

او در این باره گفت:

هر چیز جدیدی در ابتدا متفاوت و عجیب خواهد بود. باید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را یک سیستم پولی تلقی کرد، باید مانند دلار آمریکا آن را ارزشمند تلقی کرد.  امروزه بیت کوین با مقادیر خیلی زیادی در سطح بین المللی جابجا میشود و حتی بین دو یا چند نفر نیز آقای پومپلینو اعلام کرد که بیت کوین به تازگی وارد فاز جدیدی شده و قیمت آن بشدت افزایش یافته است. قیمت کف بیت کوین طی دسامبر گذشته ۳۱۵۰ دلار بود.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا