اخبار

آیا مشکلات ارتباطی آیفون ۷ سد راه فروش بالای آن می‌شود ؟!

شاید گوشی اپل آیفون ۷ همانند گلکسی نوت ۷ از فناوری سطح بالای نارنجک دستی برخوردار نباشد اما مشکلات ارتباطی آن به تازگی موانع بزرگی را بر سر فروش بالای آن قرار داده است. مشکلات ارتباطی آیفون ۷ مربوط به اتصال به گجت ها و پوشیدنی های مختلف و دیگر موارد این چنینی می‌شود.
 
بر اساس گزارشاتی که به تازگی منتشر شده است، آیفون ۷ در ارتباط با گجت های پوشیدنی اندرویدی دچار مشکل شده و از طرفی صاحبان خودروهای BMW نیز از نقص های مربوط به ارتباط بلوتوث آن (به جهت اتصال به سیستم صوتی خودرو) رنج می‌برند.
علاوه بر آن خبر رسیده است که کاربران گوشی های آیفون ۷ تحت قرارداد با شرکت های AT&T و ورایزن با مشکلات مربوط به خطوط LTE مواجه هستند. در این مشکل کاربران سرویس های داده های ارتباطی LTE خود را از دست داده و از طرفی نمی‌توانند آنها را برگردانند. این مشکل شباهت بسیار زیادی به نقص به وجود آمده برای گوشی های آیفون ۷ تحت قرارداد با تی موبایل دارد که قبلا به وجود آمده بود و در آپدیت iOS 10.0.2 به طور کامل حل شد.
در هر صورت اشکالات ریز و درشتی وجود دارد که با عرضه آپدیت های جدید از سوی اپل در حال حل و فصل شدن هستند. اما مسلما این موارد بر روی آمار فروش آیفون ۷ تاثیرات زیادی خواهد گذاشت. تحلیلگران هنوز بر روی صحبت های قبلی خود در مورد میزان فروش آیفون های جدید اپل پافشاری می‌کنند و از آن جایی که کمپانی اپل نیز هیچ گونه آماری از فروش گوشی های هوشمند خود را منتشر نمی‌کند پس نمی‌توان به طور قطع در مورد این موضوع صحبت کرد. اما با این حال شرکت اپل تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا بتواند در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۰۰ میلیون گوشی آیفون را به فروش برساند.

یکی از مشکلات ارتباطی آیفون ۷ مربوط به اتصال آن به پنج ساعت هوشمند اندرویدی می‌شود

در مورد باگ ها و مشکلات مربوط به گجت ها پوشیدنی، شرکت گوگل در مصاحبه با وب سایت DigitalTrends این طور اعلام کرد که تنها پنج ساعت هوشمند هستند که این نقص ارتباطی در بین آنها و آیفون ۷ دیده می‌شود. این موارد شامل ایسوس زن واچ ۲، فسیل Q Founder، دو نسخه موتو ۳۶۰ اسپورت و موتو ۳۶۰ نسل دو و در نهایت TAG Heuer Connected هستند. این ساعت های هوشمند فعلا نمی‌توانند به درستی با آیفون ۷ ارتباط برقرار کرده و با آن جفت شوند. اما در زمینه برقراری ارتباط با دیگر نسخه های آیفون اپل هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

مشکلات ارتباطی آیفون ۷ احتمال دارد سخت افزاری باشد!

شرکت گوگل در این زمینه با کمپانی اپل در حال مذاکره بوده و از طرفی هیچ گونه مورد خاص یا جزئیات این نقص را افشا نکرد. البته این مورد تنها مشکل موجود نیست. حقیقت موضوع این است که ارتباط این ساعت های هوشمند با آیفون های قدیمی که به iOS 10  آپدیت شده‌اند به صورت بالقوه ممکن است دردسر ساز شود. از طرفی گمانه زنی هایی نیز وجود دارد مبنی بر این که این مشکل نرم افزاری نیست و به سخت افزار دستگاه ها ارتباط دارد.

سری گوشی های آیفون ۷ در ارتباط با سیستم صوتی خودروهای BMW دچار مشکل هستند

صاحبان خودرو BMW نیز خیلی خوش شانس نبودند. این کاربران هنگامی که قصد داشتند با استفاده از اتصال بلوتوث خود به سیستم صوتی خودرو متصل شوند، بعد از چند ثانیه ارتباط آنها قطع می‌شد. ریستارت کردن گوشی نیز دردی را دوا نمی‌کرد. بر اساس کپی ایمیلی که یکی از کاربران از سوی تیم پشتیبانی برایمان ارسال کرده بود، این طور ذکر شده بود که شرکت اپل و BMW هنوز در مورد سری گوشی های آیفون ۷ و اتصال آنها به خودروهای این شرکت صحبتی نکرده‌اند. از طرفی پیشنهاد شده بود به جهت حل مشکل، وب سایت این شرکت خودروساز را چک کنند تا در صورت انتشار خبرهای جدید، از آنها مطلع شوند.

مشکلات ارتباطی آیفون ۷ گریبان گیر کاربران AT&T و ورایزن نیز هست

در نهایت کاربران گوشی های سری آیفون ۷ تحت قرارداد با شرکت های AT&T و ورایزن هنوز از مشکلات ارتباطی LTE رنج می‌برند. البته این مشکل کاملا مشابه نقص به وجود آمده در نسخه های تی موبایل نبود. در حقیقت در مشکل مربوط به اپراتور تی موبایل که بسیار شدیدتر بود، کاربران سرویس های مخابراتی خود را کاملا از دست می دادند. اما در نقص به وجود آمده برای گوشی های  آیفون ۷ تحت قرارداد با این دو شرکت، تنها بخش داده های اینترنتی LTE قطع می‌شود که البته آن هم با یک بار ریستارت کردن گوشی موقتا رفع خواهد شد.
شرکت ورایزن در مورد این موضوع این طور اظهار کرده است که از مشکلات به وجود آمده آگاهی داریم. گرچه هنوز پاسخی رسمی از سوی شرکت های اپل، ورایزن و AT&T به جهت رفع مشکلات ارتباطی آیفون ۷ به وب سایت DigitalTrends ارسال نشده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا