اخبار

آیا میدانستید استیو جابز باور داشته “هیچکس” مایل به خرید اسمارت فون های بزرگ نیست؟

با وجود اینکه اپل امسال نیز آیفون ۴ اینچی جدید خود به نام آیفون SE را معرفی کرد، اما همه می دانیم که اسمارت فون های بزرگ با صفحه نمایش های ۵ اینچی و حتی بزرگ تر، این روزها به نسبت مدل های کوچک از محبوبیت بیشتری برخوردارند. این روند چند سالی ست که ادامه دارد اما مدیر عامل قبلی اپل، استیو جابز که یکی از تاثیر گذارترین شخصیت های دنیای تکنولوژی دهه های اخیر به حساب می آید، به اسمارت فون های بزرگ علاقه نداشته و حتی به موفقیت آنها نیز باور نداشته اشت.
در جولای ۲۰۱۰، استیو جابز در جواب سوالاتی در مورد جنجال آنتن آیفون ۴ اشاره کرد که این مشکل با طراحی یک گوشی بزرگ تر حل خواهد اما شما نمی توانید آن را در دست نگه دارید. استیو جابز گفت اپل چنین اسمارت فونی تولید نکرده است چرا که کسی حاضر به خرید آن نیست. به همین دلیل آیفون ۴ درست مثل آیفون اورجینال سال ۲۰۰۷، همچنان از صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی بهره می برد.
شاید منظور استیو جابز این بوده که هیچ کس یک آیفون بزرگ نمی خرد چون گوشی های اندرویدی بزرگ تری مانند سامسونگ گلکسی اس ۴ اینچی یا اچ تی سی Evo 4G  چهار و سه اینچی تمامی علاقه مندان را به خود جذب کردند. در هر حال کاملاً مشخص است که استیو جابز در این زمینه اشتباه فکر می کرد و اکنون بسیاری از کاربران به دنبال اسمارت فون های بزرگ هستند، حتی اگر در دست نگه داشتن آنها کار سختی باشد. علاوه بر این، به نظر نمی رسد که این روند به این زودی ها تغییری داشته باشد.
 

آیفون

دو سال بعد از عرضه آیفون ۴ ، اپل در سال ۲۰۱۲ و بدون حضور استیو جابز از آیفون ۵ رونمایی کرد. این گوشی اولین مدل ۴ اینچی اپل بود و در طول دو سال بعدی، این شرکت به تولید مدل ۴٫۷ اینچی آیفون ۶ و مدل ۵٫۵ اینچی آیفون ۶ پلاس پرداخت که اساساً نشان می داد مردم واقعاً به گوشی های بزرگ و صفحه نمایش های بزرگ علاقه مندند.
استیو جابز در ۵ اکتبر سال ۲۰۱۱ از دنیا رفت و اکنون ۵ سال است که او دیگر در جمع ما نیست و ما نمی دانیم که اگر او حضور داشت در مورد آیفون های ۴٫۷ و حتی ۵٫۵ اینچی امروزی چه فکری می کرد. اما احتمالاً این واقعیت را می پذیرفت که زمانه در حال تغییر است و هر کسی مانند استیو جابز نیز می تواند اظهارات اشتباهی را به ثبت برساند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا