اخبار

آیا کاهش قیمت باتری آیفون برای نجات اپل کافی است؟

اپل و بحران آیفون

اپل در رابطه با کاهش عمدی سرعت عملکرد مدل‌های قدیمی آیفون بدون اطلاعات کاربران آن‌ها از مشتریان خود عذرخواهی کرد ولی آیا این اقدام برای جبران حرکت زشت مسئولان این شرکت کافی است؟
این کمپانی آمریکایی همچنین برای دلجویی از کاربران خود طرحی را به اجرا درآورد که به‌موجب آن کاربران می‌توانستند باتری‌های ضعیف شده و رو به فساد خود را با تخفیفی ۵۰ دلاری  با باتری‌های جدید جایگزین کنند. این کمپانی در همین راستا به‌روزرسانی جدیدی را برای سیستم‌عامل خود عرضه کرد که به‌موجب آن میزان اطلاعات میزان سلامت باتری دستگاه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
اپل این عذرخواهی را به‌ویژه برای کاربران دستگاه‌های آیفون ۶، آیفون ۶ اس، آیفون ۷ و آیفون SE در نظر گرفت که عملکرد دستگاه‌های آن‌ها به‌صورت عمدی و برای جلوگیری از خاموش شدن‌های ناخواسته کند شده بود. آیفون در این رابطه بیان کرد که این مشکل به این دلیل پیش‌آمده بود که باتری‌های لیتیوم یونی مسن قدرت را به‌صورت نامتوازن عرضه می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که آیفون‌ها بدون اطلاع قبلی و به‌صورت ناگهانی خاموش شوند و به مدار داخلی دستگاه آسیب بزنند.
البته لازم به ذکر است که این عمل اپل بی‌جواب نمانده و شکایات بسیاری از این کمپانی به دادگاه‌های آمریکا مطرح‌شده است.اپل نیز در این رابطه در وب‌سایت خود نوشته است که:« ما بازخوردهای مشتریانمان درباره  نحوه مدیریت عملکرد آیفون‌های دارای باتری‌های قدیمی‌تر و چگونگی ارتباطمان با این فرایند را شنیده‌ایم. ما میدانیم که برخی از شما احساس می‌کنید که اپل شمارا نومید کرده است. ما عذرخواهی می‌کنیم. سو تفاهم‌های بسیار زیادی در رابطه با این موضوع ایجادشده است پس بنابراین دوست داریم شفاف‌سازی کرده و شمارا از تغییراتی که در حال انجام آن‌ها هستیم آگاه کنیم. در ابتدا هیچ‌وقت کاری نمی‌کنیم که به‌صورت عمدی موجب کاهش طول عمر محصول اپل شده یا تجربه کاربران از آن دستگاه را به‌منظور تشویق آن‌ها به آنجایم به‌روزرسانی‌ها تخریب کنیم. هدف ما همیشه این بوده است که محصولی را تولید کنیم که کاربرانمان دوست دارند و مهم‌ترین بخش این هدف نیز ایجاد آیفون‌ها به نحوی است که بتوانند تا جایی که امکان دارد روام بیاورند.»
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا