اخبار

آیا Android M این ویژگیهای جدید را خواهد داشت؟

درست است که گوگل کلمه ای درباره اندروید M سخن نمی گوید اما دیروز اطلاعات آن به بیرون درز کرد وقتی که گوگل بخشی از برنامه های کنفرانس Google I/O را منتشر می کرد. وقتی به لیست برنامه هایی که در این کنفرانس به آن ها پرداخته می شود نگاهی بیندازیم میتوانیم از دل آنها ویژگیهای احتمالی اندروید M را حدس بزنیم.
 

نام: m.png نمایش: 207 اندازه: 56.7 کیلو بایت

 
یکی از ویژگی هایی که گوگل در Google I/O راجع به آن صحبت خواهد کرد Voice Access است. گوگل شرح خواهد داد که چگونه توسعه دهندگان میتوانند قابلیت کنترل برنامه ها با صدا را به برنامه خود اضافه کنند و برنامه ای بدون نیاز به حرکات دست تولید کنند. انتظار می رود این قابلیت در اندروید جدید نمایش داده شود. [یا شاید در قالب امکانات تحت Google Play Services برای همه دیوایس های اندرویدی – م] قابلیت Nearby یکی از برنامه های کنفرانس توسعه دهندگان گوگل برای ۲۰۱۵ است. برای این قابلیت جلسه ای ترتیب داده شده است و گوگل شرح می دهد چگونه یک ابزار اندرویدی می تواند با ابزار اندرویدی نزدیک به خود تعامل کند. هنوز مشخص نیست که ابزار دیگر هم باید اندروید M را داشته باشد یا با هر نسخه دیگر این سیستم عامل هم می توان جفت شد.
چندین بخش و برنامه هم برای Material Design ترتیب داده شده است. یکی از سربرگهای جلسات عبارت «آوردن متریال دیزاین به زندگی اندروید» هست. حدس زده می شود احتمالاً گوگل راجع به واقعیت مجازی صحبت خواهد کرد. بنابراین واقعیت مجازی (Virtual Realty) یکی از بخش های اندروید M خواهد بود. مخصوصاً وقتی که به سربرگ یک برنامه دیگر کنفرانس نگاه کنیم «کنکاش در واقعیت مجازی و چگونه واقعیت مجازی زندگی ما را تغییر خواهد داد؟»
خارج از بحث اندروید M جلساتی جذاب برای سایر بخش های فناوری گوگل هم برگذار می شود [مرورگر کروم-سیستم عامل کروم-عینک گوگل و … – م] شرح یکی از این رویداد ها راجع به تیم ابزارهای پوشیدنی است. «Blow your Socks off» گوگل می گوید: «منظور ما این است چیزی به چشم می آید بیش از آن چیزی که تصور کنید» [احتمالاً راجع به نسخه دوم گوگل گلس بحث می شود که خبر آن جند وقت پیش به بیرون درز کرد – م] کنفرانس توسعه دهندگان گوگل Google I/O 2015‌در تاریخ ۲۸ و ۲۹ می در مرکز غربی ماسکون در سان فرانسیسکو برگذار می شود. همچنین گوگل اپ رسمی این کنفرانس را منتشر کرده است. اپ کنفرانس سال گذشته اجازه تماشای آنلاین جریان برخی از جلسات را می داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا