اخبار

آیفون چقدر امن است؟. چطور از حریم خصوصی خود در آیفون محافت کنیم؟ چرا اطلاعات شخصی شما در سرویس های اپل امن تر از گوگل است؟

از دید علاقمندان به تکنولوژی اپل در بحث امنیت همیشه سرصدا های زیادی برپا کرده، درحالی که گوگل خیلی کم در این مورد بحث میکند.
آیفون به قابلیت های قدرتند امنیتی مجهز است
قفل آیفون به آسانی قابل شکستن نیست و به طور کاملا مجزا از اپل، گوشی های هوشمند آیفون خود دارای ویژگی های متعددی برای محافظت از حریم خصوصی شماست.
بهترین اقدام امنیتی آیفون:
گذرواژه ها
اول از همه:ما همیشه توصیه میکنیم که مصرف کننده ها باید یک رمز عبور برای آیفون خود تایین کنند. این قابلیت ساده میتواند به طور شگفت انگیزی به شما کمک کند تا دیگران به اطلاعات شما دسترسی نداشته باشند، که FBI به تازگی این را کشف کرد.
چگونه امنیت آیفون خود را بهبود بخشیم:
به عنوان یک روش ساده رمز عبور آیفون – توصیه نمیشود از رمز عبور چهار قمی استفاده شود اما همین خود یک عمل بازدارنده برای سرقت هویت شماست.
شکستن حتی یکی از این رمزها کار بسیار سختی است، یکی از دلایل تاخیر در رمز عبور اشتباه هم همین است و اگر شما ۶ بار رمز را اشتباه وارد کنید آیفون برای یک دقیقه قفل میشود در نهایت هر حدس اشتباه این زمان را بیشتر میکند، این قابلیت برای جلوگیری از حمله brute force توسط هکر هاست.

همچنین قابلیتی وجود دارد که اگر آن را فعال کنید با وارد کردن ۱۰ رمز عبور اشتباه تمام اطلاعات شما از روی آیفون پاک خواهند شد.
بهترین قابلیت امنیتی آیفون:
محاصره امن (Secure Enclave)
در مورد نبرد اپل با FBI صحبت میکنیم، ارزش این بحث یکی از جنبه های فنی این مورد است. آیفون متعلق به مهاجم San Bernardino یک آیفون ۵C بود و اپل توانایی باز کردنش را داشت. اما آیفون های اخیر(از ۵S به بعد) قابلیت های امینی خاصی دارند که حتی مهنداسان اپل هم نمیتوانند قفلشان را برای دسترسی به اطلاعات بشکنند.
حصار امن از سیستم بوت ایمن تا اطمینان حاصل کند که کد های اجرای آیفون تغییر نکرده باشند، Mike Ash توضیح میدهد و این قابلیت از یک حافظه رمزنگاری شده خاص استفاده میکند که بقیه سیستم دسترسی به آن ندارند و قادر به خواندن آن نیستند درست مثل یک کامپیوتر کوچک که درون یک کامپیوتر دیگر است که خیلی سخت میشود به آن حمله کرد.
به طور کلی طرح مورد توافق برای شکستن آیفون ۵s ذکر شده این بود که با مشارکت مهندسان اپل یک سیستم سفارشی از ios بر روی این آیفون نصب کنند که از قابلیت امنیتی brute forcing بهره نبرد که اگر این آیفون از حصار امن بهره میبرد این کار قابل انجام نبود و با نصب سیستم سافرشی کد های رمزنگاری شده هم حذف میشدند و اطلاعات ناخوانا بودند و از بین میرفتند.
اپل عموما به حریم خصوصی کاربران متعهد است
این هم مربوط به ماجرای همین آیفون ۵S است که اگر اخبار را دنبال کرده باشید میدانید که اپل به FBI جواب رد داده است.
{نیازی به ترجمه ندارد}
گوگل دارای سابقه طولانی مدت از رفتار خصمانه با حریم خصوصی کاربران است
مدل کسب و کار گوکل بسیار متفاوت با اپل است.اپل برای رده های بالای قیمتی محصولات ممتاز میسازد و رابطه بهتری با مشتریانش بر قرار میکند.
اما گوگل به دور از محصولات ممتاز است و برای کاربران هزینه صرف میکند اما در عوض اطلاعات آنها را جمع آوری میکند.
چیزی که گوگل واقعا می فروشد متور جستوجو یا سیستم عامل موبایلش نیست؛ آنها با دقت چشم کاربران را مورد هدف قرار میدهند.
به عنوان یک ضرب المثل قدیمی ، اگر شما برای چیزی پول پرداخت نمیکنید پس شما مشتری نیستید، شما یک محصول هستید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا