اخبار

احتمالا دکمه Home در نسل بعدی آیفون حذف می‌شود


 
 
اپل همواره بدنبال ساده‌سازی محصولات خود بوده است. به تازگی اخباری منتشر شده که خبر از یکپارچه‌سازی دکمه Home با نمایشگر آیفون می‌دهد. به نظر می‌رسد پس از تغییر شکل دکمه‌های گِرد کم و زیاد کردن صدا در آیفون ۶، حالا باید کم کم باید با دکمه دایره‌ای Home آیفون هم خداحافظی کنیم.
 
وقتی اپل اولین آیفون را به بازار معرفی کرد، یک طراحی انقلابی را به معرض نمایش گذاشت. پیش از آیفون، گوشی‌ها دکمه‌های زیادی داشتند؛ ولی اپل با هدف ساده‌سازی، فقط یک دکمه خانه را روی این گوشی‌هوشمند قرار داد.
 
دکمه Home اپل در آیفون‌ها و آیپدهای اپل برای برگشتن به صفحه اصلی، منوی چند وظیفگی، فعال‌سازی سیری، حسگر اثر انگشت و برخی کاربردهای اختصاصی کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی به تازگی اخباری منتشر شده که حاکی از حذف این دکمه در نسل بعدی آیفون توسط اپل است.
 
به نظر می‌رسد که اپل در نظر دارد تا عملکردهای دکمه Home را با توسعه چیپ یکپارچه‌سازی درایور لمس و نمایش (TDDI) در نمایشگر آیفون ادغام کند. این امر به این مفهوم است که حالا دکمه Home بجای این که بصورت فیزیکی روی بدنه باشد، در نمایشگر نشان داده می‌شود.
 
پیش از این هم، چنین حرکتی را از اپل در ترک‌پَد مک‌بوک دیده بودیم؛ بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که در آیفون‌ها هم شاهد این رویکرد جدید اپل باشیم. ولی تقریباً مطمئن هستیم که گوشی‌های آیفون جدیدی که امسال معرفی خواهند شد از فناوری TDDI برخوردار نیستند.
 
علاوه بر این اپل در تلاش است تا سنسور اثر انگشت را به صورت مستقیم روی نمایشگر یکپارچه کند. این امر به این مفهوم است که نمایشگر گوشی‌هوشمند شما قادر خواهد بود اثر انگشت شما را شناسایی و تفسیر کند.
 
 
طبق معمول اپل قصد ندارد تا شایعات را تا پیش از مراسم رونمایی از محصولات تأیید کند؛ بنابراین فعلاً باید منتظر اخبار جدیدتری باشیم. شاید بزودی خبرهایی مبنی بر تمایل سایر تولید‌کنندگان برای استفاده از روش‌های ذکر شده در بالا بشنویم.
زومیت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا