اخبار

استخدام ۳۵۰۰ متخصص امنیت سایبری در دولت آمریکا

دولت آمریکا در اکتبر گذشته از آغاز استخدام ۶۵۰۰ متخصص امنیت سایبری خبر داد و با توجه به استخدام ۳۰۰۰ نفر از این افراد قرار است تا ژانویه ۲۰۱۷ تعداد ۳۵۰۰ نفر دیگر نیز به کار گرفته شوند.

به گزارش نتورک ورلد، نگرانی های کاخ سفید در مورد حفظ امنیت اطلاعات حساس خود باعث شده تا دولت آمریکا در تلاش برای یافتن راه هایی به منظور حل این نقیصه باشد.
یکی از مشکلات اصلی در این زمینه عدم امکان پرداخت مناسب به این نوع متخصصان در قالب سیستم دولتی است. به همین علت متخصصانی از این دست بیشتر تمایل به فعالیت در بخش خصوصی دارند، اما دولت تلاش می کند با ابداع روش های جدید پرداخت این افراد را از بخش خصوصی جذب بخش دولتی کند.
کاخ سفید امیدوار است از این طریق واکنش به تهدیدات پیچیده سایبر ارتقا یابد تا چالش های استراتژیک اقتصادی و امنیتی فراروی ایالت متحده کاهش یابد. آمریکا بارها کشورهای چین، روسیه و ایران را سه تهدید سایبری جدی برای خود دانسته اند.
میزان پرداختی به افراد شاغل در این بخش از ۵۵ هزار دلار در سال فراتر خواهد رفت و البته در صورت بهره مندی از مدارک تحصیلی بالاتر این رقم می تواند به دو برابر هم برسد. در مقام مقایسه یک متخصص امنیت سایبر در بخش خصوصی با سه سال سابقه به طور متوسط سالانه ۹۹ هزار دلار دریافت می کند. این رقم با ۵ سال سابقه به ۱۱۸ هزار دلار افزایش می یابد و بنابراین دولت می تواند امیدوار باشد ارقام جدید پیشنهادی راضی کننده باشد.
در عین حال دولت تلاش دارد تعداد زنان جذب شده به این حوزه کاری را هم افزایش دهد. در حال حاضر کمتر از ۲۵ درصد متخصصان امنیت سایبری در دولت را زنان تشکیل می دهند.
 
منبع : فارس

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا