اخبار

استراتژی نوکیا برای کنگره موبایل بارسلون

استراتژی نوکیا برای کنگره موبایل بارسلون

نوکیا

یکی از اشتیاق برانگیزترین اتفاقات کنگره جهانی موبایل بازگشت نام نوکیا است. این غول عظیم روزهای گذشته دنیای فناوری دوباره به این جهان بازخواهد گشت و تلفن‌های همراه جدیدی را به بازار عرضه خواهد کرد. بازگشت این نام آشنا را می‌توان به‌نوعی افزوده شدن یک رقیب جدی برای کمپانی‌هایی مانند اپل، سامسونگ و دیگر اعضای خانواده اندروید به‌حساب آورد.

با این حال نباید انتظار داشت که این غول فنلاندی در بازگشت خود تلفن همراه رده‌بالایی را عرضه کند که تمام توقعات شما را برآورده می‌کند. این چیزی نیست که این کمپانی یاد شده در کنگره جهانی موبایل به دنبالش باشد.

از طرفی کمپانی فنلاندی HMD Global که حق فروش تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند برند نوکیا را دارد، هنوز یک استارت‌آپ نوپا است که تنها کم‌تر از یک سال از عمر آن می‌گذرد. با این حال نباید از یاد برد که این شرکت در عین نوپا بودن مجوز استفاده از نام این غول خوش نام عرصه همراه های هوشمند و چندین حق IP مربوط به این شرکت را در اختیار دارد.

این کمپانی در ابتدای سال میلادی جاری و در لحظات آخر نمایشگاه CES 2017 به معرفی نوکیا ۶ پرداخت. این تلفن همراه هوشمند که به‌صورت عمده در بازار چین در دسترس بود، درست چند لحظه پس از آغاز فروش اینترنتی‌اش به پایان رسید و از آن زمان تا کنون تمامی دستگاه‌های نوکیا ۶ قبل از راه یافتن به مغازه‌ها به‌صورت اینترنتی به فروش می‌رسند.

به‌این‌ترتیب این احتمال وجود دارد که نسخه غربی نوکیا ۶ در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۷ رونمایی شود. البته شاید در رویکردی استراتژیک نام و مشخصات این تلفن همراه در نسخه غربی و جهانی آن اندکی تغییر کند. دستگاه‌های رده‌بالای نوکیا نیز ممکن است در این کنگره رونمایی شوند یا عرضه آن‌ها تا اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی به تعویق بیفتد دلیل این تعویق نیز آن است که کمپانی HMD دانش نظری و تاریخی زیادی درباره فروشندگان تلفن همراه دارد اما هنوز تجربه عملی کافی در زمینه فروش تلفن‌های همراه رده‌بالا با برچسب قیمت بیش از ۱۰۰۰ دلار را کسب نکرده است. شاید به همین دلیل نیز این کمپانی عرضه پرچم‌دار رده‌بالای نوکیا را به اواخر سال میلادی جاری واگذار کند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا