اخبار

استیو وزنیاک عقیده دارد اپل دیگر آن شرکت سابق نیست

آقای استیو وزنیاک (Steve Wozniak)، رفیق گرمابه و گلستان استیو جابز فقید و کسی که به همراه وی شرکت اپل را تاسیس کردند، به تازگی اعلام کرده که اپل دیگر آن شرکت ثابت نیست و نمی‌تواند به آن لقب “تغییر دهنده‌ی جهان” را اعطا نمود.او برای مثال پای ساعت هوشمند اپل را به وسط کشید و اذعان داشت که این محصول از ریشه های این شرکت دور شده و صرفا جهت بهره برداری مالی تولید می‌شود.
این دیدگاه آقای وزنیاک زمانی بروز داده شد که گزارشگر سایت Reddit AMA از عملکرد مدیر فعلی شرکت اپل، آقای تیم کوک، پرسید. Steve Wozniak نیز اینگونه شرح داد که آقای کوک از پس تمامی کار های اپل بر می‌آید و محصولات خوبی از گروه ایشان دیده‌ایم. به نظر ایشان Tim Cook و کادر شرکت اپل محصولاتی قوی عرضه کردند؛ او حرفی از فروش این محصولات نزد و در ادامه گفت:

من کمی نگران هستم؛ من شخصا ساعت هوشمند جدید شرکت اپل را خریداری و استفاده کردم و بسیار نیز دوستش دارم، اما این ساعت هوشمند بهانه‌ای است تا شرکت بزرگ اپل را به مارکت های جواهر و زیورآلات بکشاند تا سود زیادی نسیب سهام داران بزرگ این شرکت شود. آنها فقط در طرح های بند خود با هم تفاوت دارند و این توفیق ناچیز، چیزی حدود ۵۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار برای مشتری اپل آب می‌خورد. بیست ساعت مچی از یک شرکت که فقط در بند هایشان با یکدیگر تفاوت دارند و ۱۱۰۰ دلار می‌ارزند ؟ – خب! این خلاف رویا هایی است که من و جابز برای این شرکت داشتیم. من به سران شرکت اپل حق می‌دهم، چرا که این افراد باید دنباله رو مسیر مارکت هایی بروند که سود در آنها زیاد است و هدف آنها جز در آمد چیز دیگری نیست. من نرم افزار را دوست دارم، سخت افزار را هم همینطور! برای Tim Cook و تیمش آرزوی موفقیت دارم. راستی کمی هم دلم برای استیو جابز تنگ شده!

وزنیاک در ادامه اپل را پشتیبانی کرد و حق او را در مقابل مبارزه با سازمان اطلاعات آمریکا (FBI) محرز دانست و مقابله این کمپانی در مقابل اف بی آی را تحسین کرد تا هر چه بیشتر اپل به فکر حریم خصوصی مشتریان خود باشد.
استیو وزنیاک (Steve Wozniak) به همراه استیو جابز (Steve Jobs)، دو دوست جدا ناشدنی، کمپانی اپل را در سال ۱۹۸۵ پایه گذاری کرد. از آن زمان تا به الان او پشتیبانی کننده تمامی محصولات این شرکت است، اما منتقدی قوی در مقابل آن نیز به شمار می‌رود و حقوق مشتری مداری را در راس امور می‌داند. او همچنین یکی از بنیان گذاران اصلی شرکت الکترونیک فرانتیر (Electronic Frontier) است.
منبع: Neowin

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا