اخبار

افزایش ۶۴ درصدی سود خالص کمپانی لنوو در سه ماهه دوم ۲۰۱۶

گروه شرکت های لنوو که در حال حاضر، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده رایانه های شخصی و یا همان پی‌سی ها در جهان محسوب می شود، از افزایش ۶۴ درصدی سود خالص در دومین فصل از سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد.
 
لنوو با اشاره به نقش پررنگ تجارت پی سی ها در دستیابی به این سود خیره کننده، عنوان کرد که مجموع سود خالص این شرکت در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن، از رقم ۱۰۵ میلیون دلار در مدت زمان مشابه سال گذشته به ۱۷۳ میلیون دلار رسیده است.
 
این در حالیست که پیش‌تر تحلیلگران بازار، سود خالص ۱۳۰٫۱ میلیون دلاری را برای این کمپانی پیش بینی کرده بودند و بدین ترتیب، لنوو با گذشتن از این رقم، عملکردی فراتر از تصور را در این سه ماهه از خود نشان داد.
 
در این گزارش، مجموع درآمدهای این شرکت برابر با ۱۰٫۵ میلیارد دلار عنوان شده است که از افزایشی ۶ درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته (۹٫۶۳ میلیارد دلار) خبر می دهد.
 
یانگ یوانکینگ، رییس کمپانی لنوو در این خصوص عنوان می کند:”توانستیم از بازار پی سی ها، نهایت استفاده را ببریم و بخش قابل توجهی از درآمدهای خود را از این راه به دست آوریم. اما بازار گوشی های هوشمند، چندان پررونق نبود و در تلاشیم که بتوانیم با توجه به کاهش تقاضای جهانی برای اسمارت فون ها، محصولاتی متناسب با نیاز کاربران عرضه کنیم.”
 
این شرکت همانند بسیاری از کمپانی های بزرگ چینی همچون شیائومی، قصد دارد تا با گسترش و توسعه فعالیت های خود در زمینه های مختلف، سهمی از بازارهای نوظهور را از آن خود کند و به گفته تحلیلگران، اگر می خواهد در بازار اسمارت فون ها نیز موفق عمل کند، می بایست تغییری اساسی را در استراتژی گوشی های هوشمند خود ایجاد کند و محصولاتی قابل رقابت با نمونه های تولید شده کمپانی های دیگری همچون هواوی و شیائومی را روانه بازار کند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا