اخبار

اقدامی زیبا در راستای فرهنگ استفاده: جریمه برای استفاده از تلفن همراه در حال عبور از خیابان

فرهنگ استفاده از تلفن همراه

به‌تازگی مقامات منطقه گردشگری هونولولو در رابطه با عابران پیاده و فرهنگ استفاده  از تلفن همراه قانون جدید و البته در نوع خود جالبی را وضع کرده‌اند. بر اساس این قانون جدید عابران پیاده‌ای که به هنگام رد شدن از خیابان با تلفن همراه خود مشغول به کار باشند تا ۹۹ دلار جریمه خواهند شد. این قانون که به نحوی برای مقابله و در نهایت از بین بردن مشکل پرت شدن حواس در حین قدم زدن در مکان‌های حادثه‌خیز وضع شده است در ماه اکتبر سال جاری میلادی اجرایی خواهد شد.

این قانون مرتبط با فرهنگ استفاده  در جزیره اوهو که ۸۰ درصد جمعیت این ایالت در آنجا متمرکز شده‌اند اجرا خواهد شد. لازم به ذکر است که بیشتر ایالات واقع در ایالات متحده آمریکا در حال حاضر ارسال پیام متنی در هنگام رانندگی را ممنوع کرده‌اند. این در حالی است که هونولولو با داشتن جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر اولین مکانی خواهد بود که کار با تلفن همراه در حین رد شدن از خیابان را ممنوع اعلام خواهد کرد.

این قانون به‌این‌ترتیب طراحی شده است که در ابتدا افراد خاطی با ۱۵ دلار جریمه روبرو خواهند شد اما اگر این کار تکرار شود این میزان جریمه‌ها به ۹۹ دلار نیز خواهد رسید. با این حال عابران هنوز مجاز به برقراری تماس هستند زیرا فرض بر این است که عابران در حین مکالمه هنوز قادرند تا سر خود را بالا گرفته و به جاده نگاه کنند.

شایان‌ذکر است که خطر تصادف با عابران پیاده‌ای که با تلفن همراه خود سرگرم هستند از سال ۲۰۱۳ میلادی در ایالات متحده آمریکا به مرز نگران کننده رسیده بود و از این زمان تا کنون تمهیداتی برای مقابله با این فرهنگ استفاده نادرست انجام شده بود که می‌توان اصلی‌ترین و اولین این اقدامات را همین قانون ذکر شده خواهد. پیش‌بینی می‌شود که در صورت موفقیت این طرح، مناطق دیگری از آمریکا و حتی کشورهای دیگر جهان به سراغ تقلید از آن بروند.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا