اخبار

الکامپ ۱۳۹۹ ممکن است شهر آفتاب برگزار شود

نمایشگاه ۲۵ الکامپ این روزها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاریست. در حالی که چیزی تا پایان این نمایشگاه باقی نمانده مسئولان برگزاری خبر از احتمال برگزاری نمایشگاه سال آینده در شهر آفتاب را دادند.

براساس گزارش ها مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در نشست خبری خود اعلام کرد که صحبت‌هایی برای هوشمندسازی شهر آفتاب صورت گرفته و احتمال دارد که اگر توافقات صورت بگیرد، نمایشگاه الکامپ سال آینده در این محل برگزار شود.

«محمد فرجود» در نشست خبری سازمان فاوای شهرداری تهران در نمایشگاه الکامپ با تاکید بر اینکه هوشمندسازی تهران از اوایل سال ۹۷ آغاز شده، تاکید کرد که پروژه‌های هوشمندسازی باعث کاهش هزینه مدیریت‌ها و سریع‌تر حل شدن معضلات شهری خواهد شد:

«در این مسیر، دبیرخانه‌ای تأسیس کردیم که دو دسته را در شهرداری تهران مد نظر قرار دادیم. یک‌سری پروژه‌ها که شهر هوشمند اداره می‌کند و بهره‌بری حوزه‌های شهری در شهر تهران را بالا می‌برد.اید مهم‌ترین برنامه درون شهرداری یک‌پارچگی داده‌ها و اتصال آن در بستر یک‌پارچگی بوده است.»

به گفته فرجود شهرداری بسیار گسترده است و چندین سازمان در آن وجود دارد و برای همین هر یک از این سازمان‌ها هم سامانه و سرویس‌های آنلاین خود را دارند. به گفته او سامانه یکپارچه شهرداری می‌تواند هم باعث شفافسازی شود و هم اینکه کار شهروندان را بسیار آسان‌تر کند:

«قصد داریم سامانه اطلاعات شهروند (۱۳۷) را یک‌پارچه می‌کنیم. تمام سامانه معاملاتی و قراردادی، مناقصه‌ها و مزایده‌ها در شهر تهران، یک‌پارچه می‌شود تا شهروندان راحت‌تر سرویس بگیرند. دیگر بسیاری از سرویس‌ها که برای آن مردم باید به صورت فیزیکی مراجعت می‌کردند، آنلاین خواهد شد.»

فرجود به مبحث انتخابات شورایاری محله الکترونیکی نیز اشاره کرد و تاکید کرد که این انتخابات برای اولین بار به صورت تماما الکترونیکی برگزار خواهد شد. به گفته فرجود این مسائل باعث فناورانه شدن شهر تهران خواهد شد:

«در حوزه اکوسیستم، کارهای ما در تعامل به نوآوری برمی‌گردد. تاکنون مهم‌ترین کارهایی که انجام دادیم سه کار بوده است. یک، رویداد تهران نوآوری، دو، مرکز فناوری هوشمند شهری که این مراکز را در نزدیکی دانشگاه صنعتی شریف تأسیس کردیم، سوم هم برنامه تهران هوشمند هم مسئله‌محور است که یک سال است با سند و نقشه راه ایجاد کرده‌ایم.»

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران خاطرنشان کرد: «تاکنون ۴۴ آی‌پی‌آی شهری را در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل و اطلاعات اجتماعی را راه‌اندازی کرده‌ایم و در کنار آن تا سال ۱۴۰۰، یک‌صد پروژه پایلوت شهر هوشمند انجام می‌شود.»

فردجود در پایان سخنان خود اظهار داشت که شهرداری تمایل دارد از ظرفیت شهرداری استفاده کند و پروژه هوشمندسازی شهر آفتاب که از ابتدای امسال آغاز شده می‌تواند منجر به این شود که الکامپ سال آینده در این مکان برگزار شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا