اخبار

ال جی به دلیل نقض حقوق پتنت های کمپانی Core Wireless مجبور به پرداخت غرامت ۳٫۵ میلیون دلاری شد

کمپانی کره ای ال جی الکترونیکز و شعبه آمریکایی آن یعنی LG Electronics Mobilecomm U.S.A اخیرا به دلیل نقض حقوق پتنت های مربوط به رابط کاربری کمپانی کانادایی Core Wireless محکوم به پرداخت غرامتی معادل ۳٫۵ میلیون دلار شده است.
 
قاضی دادگاه عالی ایالات متحده در حوزه شرقی تگزاس رای پرداخت رقم ۳٫۵ میلیون دلاری را براساس تعداد واحدهای تولیدی موبایل های ال جی صادر کرده که ۱۰ سنت به ازای هر واحد محاسبه شده است. مدیر عامل کمپانی کانادایی بعد از رای نهایی دادگاه، اعلام خشنودی کرده و از هیئت منصفه بابت احترام به سرمایه گذاری انجام شده روی پروژه های Core Wireless و محکومیت ال جی به پرداخت غرامت ۳٫۵ میلیون دلاری تشکر نموده است.
 
کمپانی Core Wireless سابقه ای نسبتا طولانی در شکایت از کمپانی های بزرگ تکنولوژی به دلیل نقض حقوق مربوط به پتنت های خود دارد و ال جی الکترونیکز قطعا اولین شرکتی نیست که کانادایی ها پرونده ای علیه آن ها تشکیل داده اند. در سال ۲۰۱۲، کمپانی مورد بحث پرونده ای علیه اپل تشکیل داد و به دنبال دریافت ۱۰۰ میلیون دلار به دلیل نقض حقوق پتنت های خود بود. با این حال در ماه مارس سال گذشته، هیئت منصفه ای در تگزاس رای نهایی خود را به نفع کمپانی ساکن کوپرتینو صادر کرد و گفت که هیچ تخلفی در استفاده از پتنت های ثبت شده از سوی کمپانی ساکن اوتاوا مشاهده نگردیده است.
 
در پرونده مربوط به ال جی، کمپانی Core Wireless کمی از جاه طلبی های خود کاست و گفت که به دنبال دریافت غرامت ۱۰ سنتی به ازای هر واحد موبایل های ال جی بهره مند از پتنت های خود است؛ پتنت هایی که تا سال ۲۰۲۷، در اختیار این شرکت کانادایی خواهند بود. در میان تمام مدل های مختلف موبایل های ال جی، گفته می شود که LG G4 از پتنت های Core Wireless بهره گرفته است اما با توجه به استفاده ال جی از همان رابط کاربری سابق (یعنی Optimus UI) به نظر می رسد که تخلف صورت گرفته، در مدل های جدیدتر باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا