اخبار

ال جی دیگر پنل اولد آیفون را تولید نمی کند

شرکت ال جی در یکی از کارخانه های خود بنام E6-1  با یک مشکل فنی برخورد کرد و به ناچار تولد پنل های اولد را متوقف کرد. احتمال می رود که این کارخانه وظیفه تامین نمایشگرهای اولد آیفون های امسال را بر عهده داشت که اکنون با مشکلاتی مواجه شده است.

مخفی سازی فیلم های نازک مشکل آفرین شد و فیلم های نازکی که از لایه های ارگانیک و غیرارگانیک ساخته شده اند روی پنل های اولد قرار می گیرند تا ذرات هوا و آب، دیودهای ارگانیک و نوری این پنل ها را غیر فعال نکنند. تکنولوژی شرکت ال جی در این مورد درست عمل نکرد.

البته این مشکل شرکت ال جی را زمین گیر نکرد و شرکت با کارخانه E6-2 کار را ادامه داد. این کارخانه قرار بود که بعد از  E6-1 شروع به کار کند. ولی با این اتفاق، کارخانه نسبت به زمان پیش بینی شده باید کار خود را هر چه سریع تر شروع کند و مدیران کارخانه نیز باید مشکلات فنی را هر چه سریع تر برطرف کنند. شرکت اپل طی چند سال اخیر تولید پنل های اولد آیفون را به شرکت سامسونگ واگذار کرده ولی دوست دارد که چند شرکت دیگر هم این وظیفه را عهده دار بشوند. بنابراین با شرکت کره ای بنام ال جی مذاکراتی را شروع کرده و ۷/۲ میلیارد دلار به این شرکت پرداخت کرده تا پنل های اولد آیفون را تولید کند.

البته شرکت ال جی هم شروع خوبی نداشته و این مشکل مربوط به خط تولید خود شرکت است، و در سایر خط تولیدها، از تکنولوژی شرکت های رقیب استفاده شده است. شرکت ال جی باید هر چه زودتر مشکل را برطرف کند و هر چه زودتر تولید را شروع کند. شرکت اپل تولید پنل های اولد را به شرکت Japan Display  هم واگذار کرده و فقط سامسونگ و ال جی تنها شرکت هایی نیستند که وظیفه تولید پنل های اولد را عهده دار شده اند.

اگر شرکت ال جی نتواند مشکل بوجود آمده را مدیریت کند، اپل می تواند به سامسونگ و japan display متوسل شده و وظیفه تولید پنل های اولد را به این شرکت ها واگذار کند. آن چه مسلم است این شرکت ها، در خط تولید خود با مشکل مواجه نیستند و این می تواند خبر خوبی برای هر دو شرکت باشد تا بتوانند قطعات را تولید کرده و به بازار روانه کنند و هر دو شرکت از سود قطعات تولیدی منتفع خواهند شد.

البته آن چه مسلم این است که در هر خط تولیدی مشکلات ناخواسته ای پیش می آید که گاهی اوقات خیلی سریع برطرف شده و در برخی زمان ها، رفع مشکل چند روزی به طول می کشد و همین جریان به دو طرف زیان هایی را وارد خواهد کرد. مهندسان شرکت باید برای این چنین مواقعی آمادگی داشته باشند تا بتوانند در سریع ترین زمان ممکن، مشکل را حل کرده و تولید را شروع کنند.

همه شرکت ها به طور یقین؛ خط تولید بدون مشکلی را ندارند ولی مدیریت مشکل می تواند کارساز بوده و باعث راه اندازی خط تولید شده و دوباره جریان سود را به شرکت روانه کند.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا