اخبار

ال جی و سامسونگ کاهش سرعت دستگاه های قدیمی را تکذیب کردند

ال جی و سامسونگ علیه اپل

دو شرکت بزرگ تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی یعنی کمپانی‌های سامسونگ و ال‌جی به‌تازگی تائید کرده‌اند که به کاهش سرعت دستگاه‌های دارای باتری‌های قدیمی نمی‌پردازند. لازم به ذکر است که این امر تاکتیکی است که اپل به‌تازگی انجام ان بر روی برخی از آیفون‌های دارای باتری‌های قدیمی را به‌منظور جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی آن‌ها پذیرفته است.
کمپانی‌های سامسونگ و ال‌جی در طی ارسال ایمیلی به PhoneArena کاهش سرعت دستگاه‌های نسل قبلی خود را رد کرده‌اند و ال‌جی نیز در ادامه اظهار داشته است که هیچ‌گاه چنین اقدامی را انجام نخواهد داد و به عقاید مشتریانش احترام خواهد گذاشت.
سامسونگ نیز در متن ایمیل خود اظهار داشته است که: کیفیت محصول همیشه اولویت اصلی سامسونگ موبایل بوده و خواهد بود. ما از طریق رویکردهای امنیتی چندلایه‌ای که شامل الگوریتم‌های نرم‌افزاری ناظر بر جریان شارژ باتری و مدت شارژ هستند، عمر باتری طولانی‌تری را برای کاربران خود تضمین می‌کنیم. ما از طریق به‌روزرسانی‌های مربوط به طول عمر تلفن عملکرد پردازنده آن را کاهش نمی‌دهیم.
همچنین کمپانی‌های اچ تی سی و موتورولا نیز در روز گذشته تائید کردند که سرعت دستگاه‌های دارای باتری قدیمی خود را کاهش نخواهند داد. بااین‌وجود گوگل هنوز به سؤال دراین‌باره پاسخ نداده است.
در این میان، اپل نیز به دلیل کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی‌تر بدون اطلاع کاربران از آن‌ها عذرخواهی کرده است و برای جبران کرده خود برنامه تعویض باتری جدیدی را با کاهش قیمت ۵۰ دلار به ۲۹ دلار به مشتریان خود ارائه کرده است. البته لازم به ذکر است که تنها دارندگان آیفون ۶ به بعد مجاز به استفاده از این طرح هستند اما این کمپانی تنها باتری‌هایی را تعویض می‌کند که تا حدی قدیمی‌شده‌اند که واقعاً نیاز به تعویض دارند.
در حال حاضر، هیچ‌کس اطلاع ندارد که این اتفاق چه زمانی به وقوع می‌پیوندد و اپل به‌صورت رسمی اظهار داشته است که باتری‌های آیفون بعد از ۵۰۰ بار شارژ حجم زیادی از ظرفیت خود را از دست می‌دهد اما دسترسی به این اطلاعات چندان ساده نیست. اپل در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی به‌روزرسانی جدیدی را منتشر خواهد کرد که از طریق آن دسترسی به اطلاعات مربوط به‌سلامت باتری‌ها بر روی آیفون‌ها ساده‌تر خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا