اخبار

ال جی V30 رونمایی شد

سر انجام امروز ال جی V30 با پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ ، صفحه نمایش بدون حاشه و همچین دوربین دوگانه به صورت رسمی معرفی شد.
در این گوشی جدید حاشیه های صفحه نمایش از بین رفته است همچنین به جای بدنه فلزی در V30 از یک بدنه ترکیبی از آلیاژ و شیشه گوریلا گلس ۵ استفاده شده است.
ال جی V30 از نمایشگری ۶ اینچی و نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌برد، این نمایشگر از پنل OLED با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۸۸۰ استفاده می‌کند و به لطف فناوری فول‌ویژن به‌کاررفته در آن، پرچم‌دار جدید کره‌ای‌ها ۸ میلی‌متر کوتاه‌تر و ۳ میلی‌متر باریک‌تر از نسل گذشته‌ی خود شده است. طبق ادعای ال‌جی، وی ۳۰ با ضخامت ۷.۳ میلی‌متر و وزن ۱۵۸ گرم، «سبک‌ترین گوشی هوشمند در بین محصولات ۶ اینچی است.»
ال جی V30 از یک صفحه نمایش OLED به جای IPS LCD استفاده می کند اما این نمایشگر خمیده نیست بلکه در لبه ها انحنای ظریف و باریکی دارد که طراحی را چشم واز و زیبا کرده است.
همچنین این گوشی دارای یک نمایشگر دوم است که نسخه ارتقاء یافته نسبت به نسل قبلی ال جی است. این صفحه نمایش همیشه روشن در سری جدید دارای کوئیک تولز نیز می باشد که دسترسی را آسان می کند. علاوه‌بر موارد یادشده، ال‌جی یک نوار شناور نیز برای وی ۳۰ طراحی کرده که طبق ادعای کره‌ای‌ها، نسخه‌ی تکامل‌یافته از نمایشگر دوم وی ۲۰ است، اما عملکرد این نوار شناور تا حدودی مشابه اج‌پنل‌های سامسونگ است و در آن می‌توان مواردی مانند میان‌بر برای تنظیمات و یادداشت‌ها را یافت. این نوار از طریق سوایپ از لبه‌ی گوشی در دسترس خواهد بود.
پردازنده این گوشی اسنپدراگون ۸۳۵ ۸ هسته ایست که به همراه ۴ گیگابایت رم برای ال جی V30 عرضه شده است. ال جی برای گوشی بالارده‌ی خود یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت و قابلیت شارژ بی‌سیم در نظر گرفته است. کره‌ای‌ها نسل سوم از گوشی‌های سری V‌ خود را در دو نسخه‌ی وی ۳۰ و وی ۳۰ پلاس روانه‌ی بازار خواهد کرد که تفاوت آن‌ها در حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی است؛ این دو نسخه از حافظه‌ی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برند و هردوی آن‌ها از کارت حافظه تا سقف ۲ ترابایت پشتیبانی می‌کنند.
ال‌جی وی ۳۰ به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۷.۱.۲ نوقا روانه‌ی بازار خواهد شد که رابط کاربری اختصاصی ال‌جی شخصی‌سازی شده است؛ البته می‌توان انتظار داشت که کره‌ای‌ها پرچم‌دار جدید خود را به اندروید اوریو نیز به‌روزرسانی کنند. برخلاف سامسونگ که روی دستیار دیجیتالی اختصاصی خود موسوم به بیکسبی تمرکز دارد، ال‌جی تصمیم گرفته است تا به گوگل اسیستنت تکیه کند.
ال جی V30 همانطور که گفته شد در بین تمامی پرچمداران از کیفیت صدای فوق العاده ای برخوردار است. این گوشی از تکنیک Hi-Fi Quad DAC استفاده می کند. ال‌جی تراشه‌ی یادشده را با همکاری شرکت ESS Technology توسعه داده است. این تراشه قابلیت‌هایی همچون فیلترهای دیجیتال و تنظیمات پیش‌فرض صوتی را ارائه می‌دهد. به‌موجب این تراشه، ال‌جی وی ۳۰ با هدفون‌های عادی نیز، صدای شفاف، باکیفیت و با امکان شخصی‌سازی به ارمغان می‌آورد.
B&O Play نیز که شرکت حمایت کننده ال جی برای طراحی سیستم های صوتی آن است نیز همچنان به همکاری با ال جی ادامه می دهد و در این گوشی نیز نقش به سزایی را ایفا کرده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا