اخبار

گلکسی A5 و گلکسی A7 سال ۲۰۱۸ با ۶ گیگابایت رم عرضه می شوند

به نظر می رسد که گوشی های سری ۲۰۱۸ گلکسی A5 و گلکسی A7 از نمایشگر اینفینیتی دیسپلی و ۶ گیگابایت رم استفاده خواهند کرد. به دلیل حذف حاشیه‌های اضافی از بالا و پایین صفحه‌نمایش که در سری قبل برای جای‌گیری دکمه Home و سنسور اثرانگشت درنظر گرفته شده بود، سامسونگ درنظر دارد تا حسگر اثرانگشت را مانند گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ به پنل پشتی انتقال دهد.
البته برای مدل گلکسی A3 هنوز مشخص نیست که سامسونگ بخوهد این نوع نمایشگر را عرضه کند یا خیر، چرا که سری نامبرده از قیمت کمتری برخوردار است و نباید انتظار داشت که این محصول روی A3 نیز تجهیز شود. این امکان وجود دارد که شرکت سامسونگ، مدل جدید گلکسی ای ۳ را با نمایشگری مانند نسل قبل ارائه دهد که حاشیه‌های زیادی در اطراف آن وجود دارد و دکمه Home نیز در پایین نمایشگر قرار گرفته است. براساس شایعات پیشین، صفحه‌نمایش سری گلکسی ای در سال آینده دارای انحنا خواهد بود.
دو گوشی معرفی شده سری جدید سال ۲۰۱۸ سامسونگ از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۶۶۰ استفاده خواهند کرد.در صورتی‌که این شایعه صحت داشته باشد، برای مقایسه باید گفت که قدرت پردازشی مدل ۲۰۱۷ گوشی‌های میان‏‌رده گلکسی ای ۵ و ای ۷ سامسونگ توسط چیپ‌ست میان‎رده اکسینوس ۷۸۸۰ تأمین می‌شود. با وجود تراشه مشابه، شرکت سامسونگ مدل کوچک‌تر یعنی گلکسی ای ۵ را با چهار گیگابایت رم و گلکسی A7 را با شش گیگابایت رم عرضه خواهد کرد.
با اینکه ادعا می‌شود شرکت سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام و شش گیگابایت روی گوشی‌ گلکسی ای ۷ (مدل ۲۰۱۸) استفاده خواهد کرد؛ مدتی پیش، یک گوشی با شماره مدل SM-A730X در آزمون GFXBench فاش شد که گمان می‌رود مدل جدید گوشی میان‌رده گلکسی A7 باشد.
در این بنچمارک مشخص شده که اطلاعاتی که از آن صحبت می شد یعنی ۶ گیگابایت رم و صفحه نمایش با کیفیت متفاوت وجود نخواهد داشت. به همین جهت، هنوز نباید چندان امیدوار باشید که شرکت سامسونگ، مدل جدید سری گلکسی ای را با نمایشگر بدون حاشیه و کشیده ارائه دهد. در نهایت، باید اشاره کرد که بازه زمانی احتمالی برای معرفی نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی ای سامسونگ، دسامبر تا ژانویه خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا