اخبار

انتشار اطلاعاتی از لنوو Z6 رده بالا

لنوو در آینده ای نزدیک از جدیدترین تولید خود در زمینه گوشی های هوشمند پرده برداری خواهد کرد. این دستگاه که Z6 نام گذاری شده، به مشخصات جذابی مجهز گردیده است تا بتواند فروش خوبی را تجربه کند. از جذاب ترین بخش های Z6 می توان به صفحه نمایش بکار رفته در آن اشاره کرد که به نظر می رسد که برای علاقه مندان به گیم و تماشای ویدیو بسیار جذاب خواهد بود. البته هنوز تاریخی برای معرفی کردن ان اعلام نشده، با این حال پیش بینی می شود که عرضه آن زیاد به طول نیانجامد.

لنوو z6 دارای یک صفحه نمایش ۶.۳۹ اینیچی از نوع OLED می باشد که نسبت تصویر فوق العاده ۹۳.۱ درصد را ارائه می کند. لنوو در قسمت بالا و مرکزی دستگاه تصمیم به استفاده کردن از برش نقطعه ای نمایشگر گرفته است که محلی رای حضور دوربین سلفی دستگاه می باشد. این پنل جذاب و با کیفیت از استاندارد HDR10 و DCI-P3 پشتیبانی کرده و در بیشترین حالت ممکن ۶۰۰ نیت روشنایی را ارائه می کند. اما نکته اصلی درباره این نمایشگر این است که گویا نرخ بازسازی آن به ۱۲۰ هرتز می رسد.

Z6 لنوو در بخش مرکزی خود از تراشه اسنپ دراگون ۷۳۰ کوالکام بهره می برد که براساس لیتوگرافی ۸ نانومتری توسعه یافته است. به این ترتیب این تراشه از معماری مشابه با اسنپ دراگون ۸۵۵ استفاده کرده و عملکرد بالایی را از خود می تواند ارائه دهد. این چیپست کوالکام از ۲ هسته با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره می برد. هنوز اطلاعاتی درباره حافظه رم و حافظه ذخیره سازی دستگاه به بیرون راه پیدا نکرده و به نظر می رسد که زد ۶ حداقل در این مرحله در یک نسخه وارد بازار شود.

در پنل پشتی دستگاه شاهد حضور یک دوربین سه گانه هستیم که از سنسورهای ۲۴ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است. بنابر طبق عادت این دوربین را یک فلش LED همراهی می کند که وظیف تامین نور در محیط های کم را برعهده دارد. اما نکته شایان به ذکر درباره این دوربین آن است که سنسور اصلی این محصول، سونی IMX576 بوده است. بد نیست بدانید که این سنسور دستگاه آینده لنوو را در رده محصولاتی مانند هواوی نوا ۵i و آنر ۲۰ لایت قرار می دهد.

گفتنی است که به منظور تامین انرژی لازم، لنوو اقدام به استفاده کردن از یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت گرفته است که توانایی پشتیبانی کردن از شارژ سریع ۱۵ واتی را نیز دارد. باتوجه به این که خبر از سنسور تشخیص اثرانگشت بر روی پنل پشتی دستگاه نبود، به نظر می رسد که این سنسور در زیر صفحه نمایش جای گرفته باشد. به این ترتیب زودتر از معرفی رسمی محصول، مشخصات فنی آن به بیرون عرضه شده است تا همگان آماده معرفی آن باشند.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا