اخبار

انتشار اطلاعاتی از نسل بعدی پردازنده سامسونگ

گوشی های هوشمند سری نوت سامسونگ همیشه نشان داده اند که جزو برترین های بازار بوده اند و شرکت کره ای نیز همواره به دنبال ارائه بهترین تکنولوژی های ممکن در این سری می باشد. خبرهای به گوشی رسیده از این کمپانی نام آشنا حکایت از آن دارد که سامسونگ به دنبال استفاده کردن از پردازنده های ۷ نانومتری اگزینوس و تراشه های اسنپ دراگون تولید شده توسط خودش می باشد. گویا قسمت فنی و توسعه سامسونگ موفق به ارائه فرابنفش جدیدی شده اند که احنمال بازگشت به عرصه تولید را برایشان فراهم کرده و از طرفی مسئولان کوالکام را نیز به همکاری مشترک مشتاق خواهد کرد.

منابع مطلع از این موضوع اینگونه گزارش کرده اند که کوالکام احتمالا در تراشه های جدید اسنپ دراگون ۸۶۵ با شرکت سامسونگ همکاری کرده و بیان داشته اند که همکاری جدید شکل گرفته بین دو شرکت از ماه های پایانی سال ۲۰۱۹ عملیاتی خواهد شد. اگرچه سامسونگ نتوانست که به نسل اول تراشه های ۷ نانومتری بپیوندد، اما به نظر می رسد که نسل جدید تراشه ها پذیرای سامسونگ بوده و با احتمال زیاد انویدیا و کوالکام اولین مشتریان شرکت در زمینه اشاره شده خواهند بود. بنابر ادعای مدیر ارشد بخش توسعه‌ نیمه ‌هادی ‌های سامسونگ، تجهیزات لیتوگرافی طراحی شده جدید به آن ها این قابلیت را می دهد که ترانزیستورهای بسیار کوچک با مشکلات و هزینه های کمتر ساخته و در نزدیک ترین فاصله نسبت به هم نیز نصب شوند.

به این ترتیب نسل دوم از لیتوگرافی ۷ نانومتری فرابنفش علاوه بر این دارای فرایند تولید آسان تری هستند، کارایی بیشتری نیز داشته و همچنین تعداد مراحل ساخت و همچنین هزینه‌ نهایی کمتری نیز دارند. گفتنی است که این تراشه ها نسبت به تراشه های ۱۰ نانومتری ۴۰ درصد فضای کمتری را اشغال کرده و دارای ۲۰ درصد سرعت بالاتری هستند. به این ترتیب به نظر می رسد که اکنون پردازنده های تولیدی توسط شرکت های مختلف به اندازه کافی قدرتمند شده اند و در مرحله بعدی شرکت ها به دنبال راه های مختلف برای رسیدن به کاهش مصرف انرژی و همچنین فضای اشغال شده به منظور جاگذاری قطعات بیشتر باشند.

بنابر ادعای منابعی آگاه، به نظر می رسد که اسنپ دراگون ۸۶۵ در دونسخه با قابلیت اتصال شبکه ۵G و بدون این قابلیت عرضه خواهد شد. این موضوع یعنی سیستم فعلی که در اسنپ دراگون ۸۵۵ پیاده شده است، در نسل بعدی وجود نداشته و تنها نیاز به یک قطعه‌ مجزا خواهد بود. این قطعه که همان مودم X55 می باشد در کنار تراشه قرار گرفته و ارتباط نسل پنجم را ممکن خواهد ساخت. این تصمیم بنابر استراتژی شرکت های تولیدکننده گرفته شده تا نسخه‌های حرفه ای‌ تر از گوشی‌ های هوشمند با قابلیت ۵G ارائه دهند.

به نظر می رسد که گلکسی نوت ۱۰ اولین محصول شرکت سامسونگ باشد که به این تراشه های ۷ نانومتری تولید شده توسط خودش مجهز خواهند داشت. شایان به ذکر است که چندی پیش سامسونگ خانواده S10 را با پردزانده‌ های Exunos 9820 روانه بازار کرد.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا