اخبار

انتقاد آذری جهرمی از فیلترینگ کسب و کارهای نوپا در الکامپ ۲۴

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ از فیلترینگ بی‌دلیل و غیرکارشناسی کسب و کارهای نوپا انتقاد کرد.

به گزارش موبایلستان محمد جواد آذری جهرمی گفت: ایجاد مانع و احکام فیلترینگ های غیرکارشناسی باعث شده است که کسب و کارهای نوپا نتوانند رشد عادی خود را داشته باشند. به همین دلیل به کسانی که در داخل کشور تلاش می‌کنند به تصور خودشان برای کسب و کارها دست‌انداز ایجاد کنند می‌گویم که جوانان ایرانی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارند، می‌توانند در فضای رقابتی توسعه را رقم بزنند.

وی گفت: تحول دیجیتال در هر حالت شکل خواهد گرفت و آینده کشور در این مسیر رقم خواهد خورد. به همین دلیل نمی‌توان با ایجاد مانع و تلاش برای گرفتن حکم فیلترینگ ، در توسعه این بخش دست‌انداز ایجاد کرد.

آذری جهرمی ادامه داد: در حوزه بین‌الملل نیز به آنهایی که تلاش می‌کنند ایران را در بخش فناوری اطلاعات منزوی کنند این پیام را می‌دهم که جوانان ایرانی پشت هیچ در بسته‌ای نخواهند ماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ به عنوان مسیری برای رسیدن به تحول دیجیتال در کشور گفت: مسیر پیش گرفته شده از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در الکامپ، مسیر درستی است و حضور پررنگ کسب و کارهای نوپا در این نمایشگاه نشان دهنده این موضوع است.

آذری جهرمی با بیان این که منابع مالی بخش‌های دیگر توسط فناوری اطلاعات جذب می‌شود گفت: تصویب طرح نوآفرین که قرار بود معضلات کسب و کارهای نوپا را حل کند، در دولت به دلیل برخی چالش‌ها به تاخیر افتاد اما قول می‌دهم به زودی این طرح تصویب شود تا نظامات بیمه، مالیات و تامین مالی کسب و کارهای نوپا اصلاح شود.

جهرمی با بیان این که نظام اقتصادی دنیا به سمت بهره‌وری در حرکت است و فناوری اطلاعات ابزاری برای تحقق این بهره‌وری است گفت: چالش‌های مختلف کشور در حوزه آب، قطعی برق، آلودگی هوا، بوروکراسی اداری و مشکلات متعدد در نظام بانکی و اقتصادی با ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات قابل حل است.

وی با اشاره به این که حاکمیت باید حلال مشکلات بخش خصوصی باشد تا آنها بتوانند چالش‌های کشور را حل کرده و توانمندی و خلاقیت‌شان را بروز دهند گفت: بعد از ظهر امروز اتفاق مهمی در حوزه توسعه نظام اعتماد عمومی رخ خواهد داد و ما لایحه صیانت از داده‌های شخصی را رونمایی می‌کنیم.

جهرمی افزود: این لایحه جزو وعده‌های دولت و یکی از پارامترهای صیانت از حقوق شهروندی است که سبب توسعه کسب و کارهای نوپا و توسعه نظام اعتماد عمومی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این لایحه مختص به پیام‌رسان‌ها نبوده و تمامی کسب و کارها را شامل می‌شود و ما امیدواریم پس از آن به لایحه کپی‌رایت ورود کنیم.

وی درباره حضور بخش بین‌الملل در الکامپ نیز گفت: امروز شاهد حضور وزیران ارتباطات جمهوری آذربایجان و اندونزی هستیم و همچنین هیات روسی با مدیریت وزیر سابق ارتباطات این کشور فردا از نمایشگاه الکامپ بازدید می‌کنند و این رویداد فرصت خوبی برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای حوزه فناوری اطلاعات دانست.


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا