اخبار

انتقاد تند مدیر عامل اپل از اخذ مالیات از شرکت‌های فناوری در خارج از آمریکا

کوک که مدیر عامل بزرگترین و ثروتمندترین شرکت فناوری جهان است، تلاش برای مالیات گیری از درآمد شرکت های آمریکایی در خارج از این کشور را یک کار چرند سیاسی و ناشی از طرز فکر سیاستمدارانی دانست که قصد ندارند قوانین کهنه مالیاتی را تغییر دهند.

وی که در مصاحبه با چارلی رز در برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی بی اس حضور یافته بود، در مورد موضوعات متنوعی از جمله فناوری رمزگذاری اطلاعات و تولید محصولات مختلف در چین هم اظهار نظر کرد.

در جریان این برنامه با جاناتان ایو مدیر امور طراحی اپل نیز در استودیوی محل کار وی گفتگو شد تا بینندگان از نزدیک در جریان نحوه تولد محصولاتی همچون آیفون و آی پد قرار بگیرند.

کوک در پاسخ به سوالی در مورد متهم شدن اپل از سوی برخی نمایندگان کنگره به پرداخت مالیاتی اندک یا در حد صفر از بابت فعالیت در خارج از این کشور گفت: کل این مساله یک حرف چرند سیاسی است و حقیقتی در پس آن وجود ندارد. اپل بابت هر دلار درآمدش مالیات می دهد. ما در آمریکا از همه بیشتر مالیات می دهیم. درآمد اپل در خارج از این کشور بالغ بر ۷۴ میلیارد دلار است.

وی تاکید کرد که دوست دارد درآمد اپل در خارج از آمریکا را به این کشور بازگرداند، اما نمی تواند. زیرا باید ۴۰ درصد کل این درآمد را صرف پرداخت مالیات به دولت آمریکا کند و چنین کاری را عاقلانه نمی داند. وی قوانین مالیاتی آمریکا را واپسگرایانه دانست و از عدم اصلاح آن اظهار نارضایتی کرد.

کوک همچنین با ایده ایجاد آسیب های عمدی در برنامه ها و نرم افزارهای اپل برای تسهیل دسترسی پلیس و نیروهای اطلاعاتی آمریکا به داده های خصوصی مردم مخالفت کرد و افزود بدون حکم قضایی ارتباطات خصوصی مردم خصوصی می ماند و ایجاد آسیب عمدی برای استفاده دولت برای حفظ امنیت ملی راه حل نیست. زیرا همه اعم از افراد خوب وبد می توانند از این ضعف ها سواستفاده کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا