اخبار

اندروید اوریو و اندروید نوقا شباهت های زیادی دارند

باید در نظر داشته باشیم که اندروید از ورژن ۵ به بعد شاهد تغییرات اساسی و بزرگ نبود. چرا که آپدیت های جدید برای اندروید ساختار اصلی را حفظ کرده و تنها دچار تغییرات ظاهری و ابزاری کوچکی می شوند. یکی از دلایل این امر این است که گوگل به ورژن های جدید خود امکان تغییر زیاد را برای تغییر نظر کاربر نمی دهد و پایه و اساس را اصولا حفظ می کند. حال به بررسی اندروید اوریو نسبت به نوقا می پردازیم.
از طرف دیگر شرکت های بزرگ هر کدام خود اندروید خام را دریافت می کنند و به صورت اختصاصی آن را باز طراحی می کنند. به طور مثال اندروید ورژن ۸ اوریو زیاد تفاوتی با اندروید نوقا گلکسی نوت ۸ ندارد. در حال حاضر سامسونگ ظاهر رابط کاربری سفارشی خود را مناسب می‌داند و اگر شما هم گوشی‌های هوشمند این کمپانی را خریداری کرده‌اید، حتما با آن‌ها هم‌عقیده هستید. حتی اگر ظاهر رابط کاربری گوشی‌های ساخت سامسونگ یا شرکت‌های دیگر را نمی‌پسندید، با مراجعه به فروشگاه پلی استور می‌توانید تقریبا تمام اجزای رابط کاربری دستگاهتان را مطابق میل خود سفارشی‌سازی کنید.
در حال حاضر اکسپریا XZ1 اولین گوشی است که دارای سیستم عامل اندروید ۸٫۰ اوریو است.همان‌طور که انتظار می‌رود، ظاهر اندروید اوریو روی اکسپریا ایکس‌زد وان، شبیه به رابط کاربری همیشگی کمپانی سونی است. در هر حال این نکته در مورد اندروید اوریو اهمیت زیادی ندارد و در مورد اندروید پی و حتی در اندروید کیو نیز اهمیت نخواهد داشت. نکته‌ی مهم این است که بهتر شدن سیستم عامل اندروید نسخه‌های جدید، به دلیل تغییراتی است که در پس‌زمینه‌ی این پلتفرم اعمال می‌شود و آپدیت اوریو نیز شامل تعداد زیادی از این تغییرات است.
باید در نظر داشته باشیم که یکی از بزرگترین تغییرات اساسی در اندروید اوریو ایجاد سیستم بلاکینگ برای برنامه های پس زمینه یا بک گراند است، در این نوع سیستم اندروید می تواند گوشی را به طور اختصاصی از نظر باتری بهینه کند. با توجه به این قابلیت، اپلیکیشن‌هایی که بیشتر با‌ آن‌ها کار می‌کنید بهتر اجرا خواهند شد، زیرا اپ‌هایی که از آن‌ها کمتر استفاده می‌کنید منابع سیستمی کمتری اشغال خواهند کرد.
یکی دیگر از تغییرات مهم اندروید اوریو، می‌توان به فونت‌ها و شکلک‌های اموجی جدید و نیز API قابلیت تکمیل خودکار فرم‌ها اشاره کرد. نکته‌ی مهم این است که اگر گوشی هوشمند شما اندروید اوریو را دریافت کند، می‌توانید از این قابلیت‌های جدید استفاده کنید؛ حتی اگر ظاهر اندروید اوریو برای شما شبیه به‌ظاهر نسخه‌ی اصلی این آپدیت نباشد. به‌روزرسانی مورد بحث، امکان دریافت قابلیت‌ها و امکانات امنیتی جدید را فراهم می‌کند و توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند با روشی آسان‌تر اپ‌های خود را آپدیت کنند و این مورد یکی از ویژگی‌هایی است که اهمیت زیادی برای بسیاری از کاربران خواهد داشت. اگر یک پلتفرم واقعا خوب باشد ولی توسعه‌دهندگان از ویژگی‌های جدید آن بهره نبرند، مرگ آن پلتفرم نزدیک است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا