اخبار

اندروید نوقا می تواند در پلت فرم های دو سیستم عامله اجرا شود

یکی از مهم ترین ویژگی های اندروید نوقا که کمتر درباره ی آن صحبت شده، قابلیت جدید seamless updating است که همین مورد سبب شده است تا برخی متخصصان در زمینه اندروید دستکاری هایی در سیستم عامل جدید شرکت گوگل انجام دهند.
در ابتدا کمی با مواد سازنده اندروید نوقا آشنا می شویم! اندروید نوقا چندین پارتیشن را در حافظه داخلی دستگاه شما ایجاد می کند. یک پارتیشن شامل فایل های سیستمی، پارتیشنی شامل اطلاعات ثبت شده توسط کاربر و پارتیشن هایی هم شامل فایل های بوت، ریکاوری و کش می باشد. بنابراین با وجود ساخت چند پارتیشن اندروید امکان دسترسی کاربر به پارتیشن های سیستمی را نمی دهد تا زمانی که شما دستگاه را روت کنید.
دستگاه های اندرویدی پیشین، آپدیت های خود را در پارتیشن سیستم ثبت می کنند که بدون روت دسترسی به آنها امکان پذیر نیست اما در اندروید نوقا به لطف پارتیشن بندی های مناسبی که دارد و با ویژگی seamless updating این آپدیت در پارتیشنی که اطلاعات کاربر بر روی دستگاه ثبت می شود، بارگذاری می شود و از طریق این پارتیشن سیستم آپدیت می شود. با توجه به این که با وجود این قابلیت دیگر نیازی نیست تا آپدیت را با ریبوت کردن تلفن همراه و منتظر ماندن برای نصب، انجام دهیم تنها کافیست تا فایل آپدیت با دریافت کنیم سپس آپدیت بصورت خودکار نصب می شود و پس از راه اندازی مجدد دستگاه می توان تغییرات را احساس کرد.
در اینجا برخی افراد به گونه ای کلکی به اندروید نوقا زده اند و به جای فایل آپدیت از فایل های یک سیستم عامل دیگر استفاده کرده اند که پس از راه اندازی بعدی دستگاه سیستم عامل دوم اجرا می شود. هنوز اطلاعات زیادی در مورد ریسک های این ترفند منتشر نشده است. البته یک سوال مطرح است زیرا خیلی ها می خواهند بدانند که این سیستم عامل دوم چه می تواند باشد؟ در پاسخ باید گفت که سیستم عامل لینوکس می تواند یکی از گزینه ها باشد که البته رقیب سرسختی هم دارد! سیستم عامل ویندوز که می تواند به راحتی با تراشه اسنپ دراگون ۸۲۱ سازگار باشد.
 
منبع : زوم تک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا