آموزش و ترفنداخبار

چگونه در اندروید ۶٫۰ مارشملو، کَش و دیتای اپلیکیشن ها را پاک کنیم؟

اندروید مارشملو، آخرین نسخه از سیستم عامل گوگل به حساب میآید که در ۵ اکتبر سال ۲۰۱۵ به همراه نکسوس ۶P و ۵X معرفی شد. اندروید ۶٫۰ نسبت به نسخه ی پیشین پلتفرم اندروید از تغییراتی نسبتا زیاد برخوردار است و گوگل ویژگی های کاربردی و جالبی به این نسخه اضافه کرده است. طبیعتا در گزینه های تنظیمات و منو ها نیز تغییراتی ایجاد شده است که ممکن است در ابتدای کار، کمی کاربران را سر در گم کند اما به صورت کلی، محتوای گزینه ها مانند سابق است و جایی برای نگرانی برای سازگار شدن با آخرین نسخه ی سیستم عامل پر طرفدار اندروید نیست. در این مطلب میخواهیم یکی از اقداماتی که در دستگاه های اندرویدی بسیار کاربردی و پر تکرار است را در نسخه ی ۶٫۰ به شما نشان دهیم. همراه ما باشید.
اگر از کاربران با سابقه ی سیستم عامل اندروید باشید به احتمال فراوان گزینه های Clear Cash و Clear Data را در اطلاعات اپلیکیشن های خود مشاهده کرده اید و از فواید این گزینه ها اطلاع دارید. اما برای آن دسته از کاربرانی که به تازگی به پلتفرم اندروید مهاجرت کرده اند و از کارایی این گزینه ها اطلاعی ندارند میتوان این گونه توضیح داد که، همان گونه که شما هنگام مرور اینترنت با کامپیوتر خود، ارسال و دریافت فایل های مختلف رد پاهایی را از خود به جای میگذارید یا طی این فرآیند ها توسط سیستم عامل، حافظه هایی نهان ایجاد میشود که شما قادر به دیدن آن ها نیستید اما در حقیقت چنین فایل های موقتی وجود دارند که بعضا برخی اوقات برنامه های شما را دچار مشکل میکنند. به طور مثال در مروگر های وب، ممکن است سایتی به صورت ناقص برای شما باز شود و شما با پاک کردن کش به راحتی میتوانید مشکل را حل کنید. کاربران آماتور ممکن است برنامه را به طور کامل حذف کنند که این کار اصلا نیاز نیست و وقت بسیار بیشتری هم نسبت به پاک کردن کش میگیرد. در سیستم عامل اندروید هم این چنین گزینه هایی وجود دارد. به طور مثال برنامه ای که چندین هفته به راحتی کار میکرده است و مشکلی با آن نداشتید ، به یک باره مشکل دار شده و به طور مثال با اجرای آن پیغام Force Close ظاهر میشود و طبیعتا برنامه اجرا نمیشود. در این مواقع کاربران اندرویدی میتوانند با انجام دو حرکت ساده، مشکل را به راحتی حل کنند. در واقع اگر با این اقدامات مشکل حل شود مشخص میشود که مشکل از همان حافظه ی نهان یا کش اپلیکیشن شما بوده است که به هر دلیلی اختلال ایجاد کرده است.
اما چگونه در اندروید مارشملو، حافظه ی نهان یا دیتای اپلیکیشنی را پاک کنیم؟
برای این کار شما باید به تنظیمات یا همان Settings گوشی مراجعه کنید و در سر برگ Device گزینه ی Apps را انتخاب کنید. در این جا برای شما تمامی برنامه های نصب شده بر روی گوشی شما نمایان میشود و این شما هستید که باید برنامه ای را که نیاز به پاک کردن حافظه ی نهان آن دارید انتخاب کنید. در اندروید پیشین یعنی لالی پاپ پس از انتخاب اپلیکیشن مورد نظر ، در صفحه ی بعد گزینه های Clear Cash و Clear Data وجود داشت که با انتخاب هر کدام پروسه انجام میشد اما در مارشملو کمی این روند متفاوت است.
 

 

 

با انتخاب اپلیکیشن در مارشملو، شما وارد صفحه ی App info میشوید که دو گزینه ی Unistall برای حذف برنامه و Force Stop برای توقف اجباری برنامه ی انتخاب شده در بالای صفحه وجود دارد. در پائین این دو، گزینه های دیگری وجود دارد که شما برای دسترسی به گزینه های پاک کردن کش و دیتا باید گزینه ی Storage را انتخاب کنید. در صفحه ی بعدی میتوانید اطلاعاتی را در مورد میزان حجم دیتای برنامه ی انتخابی، و میزان حافظه ی نهان آن برنامه مشاهده کنید. گزینه های Clear Cash و Clear Data نیز قابل مشاهده هستند. در اینجا با انتخاب هر کدام از گزینه ها پروسه برای برنامه ی انتخابی شما اجرا میشود.

اما اگر بخواهید حافظه ی نهان تمامی برنامه را پاک کنید باید در همان منوی تنظیمات، گزینه ی Storage & USB را انتخاب کنید و از بین گزینه های ظاهر شده، Cashed Data را انتخاب کنید و OK کنید. با انجام این کار حافظه ی نهان تمامی اپلیکیشن های شما پاک خواهد شد. فراموش نکنید برخی اوقات ممکن است که این حافظه ها آنقدر انباشته شوند که حافظه ی داخلی ارزشمند گوشی شما را اشغال کنند پس پیشنهاد ما این است هر مدت یک بار کش اپلیکیشن ها را پاک کنید.همان طور که گفته شد با انجام این کار ها، میتوانید مشکلاتی همچون اجرای خطا در برنامه، سرعت پائین برنامه و دیگر مشکلات عجیب را حل کنید
 
.
 

 

 

 امیدواریم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا