اخبار

اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو + ۲۰۰ اموجی جدید منتشر شد

با اینکه هنوز گوشی های زیادی از کمپانی های مختلف به اندروید ۶ مارشمالو آپدیت نشده اند ، گوگل دیروز نسخه ۶.۰.۱ این سیستم عامل را رسما منتشر کرد.البته در نسخه جدید تغییرات بزرگی رخ نداده و تنها شاهد برخی بهبوده و تغییرات کوچک به همراه ۲۰۰ اموجی ( emjoi  ) جدید هستیم.
علاوه بر پشتیبانی وسیع از emjoi های جدید، صفحه کلید اختصاصی گوگل نیز که به صورت پیش فرض در محصولات Nexus نصب شده اند در اندروید ۶.۰.۱، به نسخه جدیدی ارتقا خواهد یافت. اگرچه به نظر می رسد برای استفاده از emjoi های جدید باید منتظر ارائه این به روز رسانی توسط Play Store باشید چرا که نسخه جدید این صفحه کلید از ۱۰ ردیف emjoi بهره می برد در حالی که این مورد در نسخه های پیشین ۷ ردیف بود.
البته پیش از ارائه نسخه جدید صفحه کلید گوگل نیز می توانید بدون استفاده از صفحه کلید برخی از emjoi های جدید مانند پرچم ها را استفاده کنید.
 
 
 
اندروید ۶.۰.۱ دو ویژگی دیگری را نیز به همراه دارد، که مورد نخست تنها برای تبلت ها خواهد بود و عبارتست از طراحی دوباره کلید های بازگشت و خانه و قرار گرفتن آن ها در قسمت گوشه چپ صفحه نمایش است و کلید فعالیت های اخیر نیز در قسمت راست قرار گرفته است. در نسخه های پیشین اندروید این سه کلید در قسمت مرکزی قرار گرفته بودند که حال این تغییر به خصوص در تبلت های با اندازه بزرگ تر که با دو دست مورد استفاده قرار می گیرند، باعث افزایش کارایی آن ها خواهد شد.
مورد دوم نیز افزوده شدن ویژگی فعال بودن حالت بدون صدا تا زمان هشدار alarm بعدی است. ویژگی بسیار کاربردی که در اندروید ۵.۱ معرفی شد، اما به دلایلی از نسخه ششم اندروید حذف شده بود.
البته به روز رسانی امنیتی ماه دسامبر گوگل نیز در این نسخه از اندروید ارائه شده است.
در نهایت باید گفت image کارخانه ای این سیستم عامل توسط صفحه توسعه دهندگان گوگل برای محصولات Nexus در دسترس قرار گرفته است و انتظار می رود به روز رسانی OTA آن نیز در روز های آینده ارائه شود.
در ادامه لیست نکسوس های گوگل که می توانند جدیدترین آپدیت اندروید مارشملو را دریافت کنند مشاهده می کنید.نکته جالب این است که نام گوشی قدیمی نکسوس ۵ در این لیست دیده می شود :

  • نکسوس ۶P
  • نکسوس ۵X
  • نکسوس ۶
  • نکسوس ۵
  • نکسوس ۹
  • نکسوس ۷

یک قابلیت جدیدی که اندروید ۶.۰.۱ به نکسوس های قبلی یعنی  ۵، ۶، ۷ و ۹ اضافه می کند ،  گزینه ای برای اجرای سریع اپلیکیشن دوربین می باشد. با این قابلیت، کاربران نکسوس های قدیمی هم می توانند مثل صاحبان نکسوس های ۵X و ۶P، دو بار دکمه پاور موبایل را فشار داده تا به سرعت وارد اپلیکیشن دوربین شوند.
هنوز مشخص نیست سایر شرکت های تولید کننده چه زمانی این به روز رسانی را برای محصولات خود ارائه می کنند و ممکن است مانند آنچه که برای اندروید ۵.۰ و اندروید ۵.۰.۱ رخ داد، محصولات این شرکت ها مستقیم به اندروید ۶.۰.۱ مهاجرت کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا