اخبار

اندروید ۹ باقابلیت Dark Mode همراه خواهد بود

اندروید ۹ باقابلیت Dark Mode همراه خواهد بود

اندروید ۸ اوریو قابلیت جدیدی را برای تلفن‌های همراه هوشمند پیکسل عرضه داشت که در آن تم دستگاه بر اساس رنگ تصویر پس‌زمینه به حالت روشن یا تیره درمی‌آمد. بااین‌حال این قابلیت می‌توانست تنها مختص تلفن‌های همراه هوشمند پیکسل نباشد و هر دستگاهی با صفحه‌نمایش OLED می‌توانست از این قابلیت بهره‌مند شود.
لازم به ذکر است که در صفحه‌نمایش‌های ال سی دی، نور پس‌زمینه بدون در نظر گرفتن رنگ نمایش داده‌شده و تنها با شدت خاصی تابیده می‌شود اما پیکسل‌های صفحه‌نمایش OLED درواقع خودشان منبع نور هستند و نیازی به نور پس‌زمینه ندارند. به همین ترتیب نیز زمانی که رنگ‌های تیره یا تصاویر بسیار رنگی در این صفحه‌نمایش‌ها به نمایش درمی‌آید مصرف باتری آن‌ها بیشتر خواهد بود و این در حالی است که انجام کارهایی با پس‌زمینه سفید مانند وب گردی با اکثر مرورگرها می‌تواند مصرف باتری آن‌ها را کمتر کنند.
در چنین شرایطی ایجاد قابلیت‌هایی نظیر آنچه برای پیکسل ارائه‌شده است می‌تواند کمک‌حال کاربران باشد و مصرف باتری آن‌ها را به‌صورت  بهینه مدیریت کند. به همین خاطر نیز چندی پیش متخصصان در رابطه با ارائه این قابلیت برای سایر تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش OLED از گوگل سؤال کردند. البته گوگل پس از گذشت چندین ماه از تاریخ این پرسش به آن جواب داده و اظهار کرده است که تیم مهندسان ما این قابلیت را افزوده است و این قابلیت در به‌روزرسانی‌های بعدی اندروید برای تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش OLED در دسترس خواهد بود. اما حالا نکته‌ای که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند این است که به‌روزرسانی بعدی اندروید به چه نسخه‌ای خواهد بود. این نسخه اندروید ۹ که با نام اختصاری P شناخته می‌شود است.
اگر بخواهیم به‌طور خلاصه در این رابطه صحبت کنیم باید بگوییم که اگر از تلفن همراه هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش OLED استفاده می‌کنید و مطمئن هستید که دستگاه شما به‌روزرسانی اندروید ۹ را دریافت می‌کند می‌توانید انتظار داشته باشید که در آینده‌ای نزدیک قابلیتی به اسم Dark Mode به بخش تنظیمات تلفن همراه هوشمند شما اضافه شود که می‌تواند مصرف باتری را بسیار بهتر ازآنچه در حال حاضر هست بکند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا