اخبار

اندی رابین پدر اندروید قصد دارد خود گوشی‌های هوشمند تولید کند

امروزه دیگر سیستم‌عامل محبوب اندروید بزرگ‌ترین پلتفرم گوشی‌های هوشمند بوده که شرکت بزرگی چون گوگل که خود یکی از غول‌های دنیای فناوری محسوب می‌شود، عهده‌دار این پلتفرم است؛ اما باید بگوییم که از ابتدا این‌طور نبوده است. برای آن دسته از مخاطبانی که ممکن است مطلع نباشند باید اعلام کنیم که اندروید در ابتدا به‌عنوان یک سیستم‌عامل مستقل قدم به عرصه گذاشت که توسط شرکتی با همین نام تولید شده و مؤسس آن فردی به نام اندی رابین بوده است.
 
کمی بعد گوگل این شرکت را به مالکیت خود در آورده و اندی رابین را مدیر بخش اندروید قرار می‌دهد و وی برای چند سال این مقام را حفظ کرده تا اینکه چندی پیش آن را ترک می‌کند.
 
حال بر اساس گزارشی که توسط سایت معتبر The Information منتشر شده است، گفته شده که اندی رابین علاقه‌مند است تا دوباره به کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند باز گردد. در این گزارش آمده است که ظاهراً رابین به دنبال تأسیس یک شرکت تولید گوشی‌های هوشمند بوده و به همین خاطر هم تلاش می‌کند تا کارکنان موردنیاز خود را استخدام کند. هنوز مشخص نیست که اندی رابین چه سیاستی را برای شرکت خود در پیش گرفته و چه برنامه‌هایی را برای آن دارد تا بتواند موفق شود؛ آن هم در دوره‌ای که شرکت‌های و برندهای زیادی در این زمینه وجود دارد.
 
نباید فراموش کرد که در حال حاضر رقابت بین دو شرکت بزرگ چینی یعنی شیائومی و هواوی به شدت در جریان است و این دو شرکت تاکنون توانسته‌اند در زمینه کاری خود تا حدودی به موفقیت رسیده و بخش اعظمی از سهم بازار موبایل را از آن خود کنند؛ بنابراین یقیناً ورود به این کسب در حال حاضر یک ریسک بزرگ خواهد بود. باید منتظر ماند و دید که آیا پدر سیستم‌عامل اندروید می‌تواند چیزی را تولید کند که توجه کاربران سایر برندها را به خود جلب کرده باشد؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا