اخبار

اوباما گوشی هوشمند جدیدش را به موبایل اسباب بازی تشبیه کرده است

اگرچه مدت زمان بسیار زیادی طول کشید، باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده بالاخره از شر اسمارت فون بلک بری‌اش خلاص شد. در هر حال، به نظر می‌رسد گوشی جدید اوباما بیشتر شبیه به موبایل‌های اسباب بازی کودکان است تا یک اسمارت فون واقعی.
اگرچه از دیدگاه عموم مردم این تغییر یک بروزرسانی مهم به نظر می‌رسد، بسیاری از قابلیت‌های این گوشی جدید به دلیل ملاحظات و نگرانی‌های امنیتی حذف شده است. مشخص نیست که اوباما در حال حاضر از چه برند و گوشی هوشمندی استفاده می‌کند، اما او به تازگی با حضور در برنامه The Tonight Show درباره گوشی هوشمند جدیدش شوخی کرد و مکالمه‌ای که پس از دریافت این اسمارت فون جدید در سال جاری با دستیاران امنیتی اش داشت را شرح داد.
اوباما خطاب به مجری برنامه گفت: من اولین رئیس جمهوری بودم که یک گوشی هوشمند بلک بری داشت، اکنون سال ها گذشته است و دیگر هیچ کس بلک بری ندارد. ناگهان بعد از مدت‌ها به من خبر دادند که قرار است گوشی هوشمند مدرنی به من داده شود. هیجان زده و خوشحال شدم و به خودم گفت خیلی خوبه. حالا این گوشی جدید رو به دادند، که به دلیل موضوعات امنیتی نمی‌تواند عکس بگیرد، پیام ارسال نمی‌کند، موسیقی پخش نمی‌کند و این گوشی عملا هیچ کاری نمی کند.
به گفته اوباما قابلیت‌های محدود عملا این گوشی را شبیه به موبایل‌های اسباب بازی کرده است که روی آنها برچسب می‌چسبانند. به نظر می‌رسد که اوباما از قبول کردن این گوشی جدید پشیمان شده و بهتر بود بلک بری‌اش را نگه می‌داشت.
زمانی که اوباما به عنوان اولین رئیس جمهور پیشرفته و همراه با اسمارت فون بلک بری خود در سال ۲۰۰۹ وارد کاخ سفید شد، سر و صدای زیادی را به پا کرد. در آن زمان اسمارت فون‌های بلک بری هنوز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بودند و شرکت بلک بری بیش از ۵۵ درصد بازار اسمارت فون‌های ایالات متحده را در دست داشت. البته اوباما نباید خیلی هم ناراحت باشد زیرا تنها چند ماه تا پایان زمان ریاست جمهوری‌اش باقی مانده و پس از این مدت می‌تواند با خیال راحت گوشی هوشمند مورد علاقه‌اش را در دست بگیرد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا