اخبار

اولین SSD پورتابل شرکت western digital معرفی شد

western digital درایو پورتابلی با نام My Passport SSD  که می‌تواند در اندازه یک فلش کوچک و زیبا، حافظه‌هایی به اندازه ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت در اختیار کاربران قرار دهد،معرفی کرد
با اینکه این SSD اولین درایو ذخیره‌سازی نیست که می‌تواند به سرعت ۵۱۵ مگابایت برسد؛ در آینده‌ای نزدیک یکی از گزینه‌های جدید و خوب بازار خواهد بود. درایو مدل T3 سامسونگ یکی از رقبای سرسخت این درایو خواهد بود.
SSD جدید وسترن دیجیتال برای اتصال یو اس بی C طراحی شده است، از رمزنگاری ۲۵۶ بیت بهره می‌برد و آنقدر محکم است که می تواند حتی با زمین خوردن از ارتفاع ۲ متری نیز نجات پیدا کند.
ُSolid State Drive در کمترین زمان توانست جایگزین مناسبی برای هارد دیسک‌های Hard Disk Drive) HDD) شود. در واقع SSD، درایو مبتنی بر حافظه فلش است که در مقایسه با هارد دیسک‌های قبلی، برق کمتری مصرف می‌کند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است. هارد دیسک‌های معمولی (HDD) صفحه‌هایی به نام پلاتر و هد دارند که این هد اطلاعات را از روی صفحه‌ها می‌خواند. بر خلاف آن، هیچ‌کدام از اجزاء داخلی SSD در حال چرخش نیست و صرفا یک حافظه فلش فوق‌العاده محکم و بادوام است. در نتیجه، در اثر سقوط از ارتفاع کاملاً مقاوم است و نسبت به HDD معمولی دوام بیشتری دارد.
همانطور که می دانید استفاده از SSD بسیار به صرفه تر است اما مشکل آنجاست که به لحاظ قیمت نیز با هارد دیسک‌های معمولی کاملاً متفاوتند. این نوع درایوها گران‌قیمت هستند و طبعاً لپ‌تاپ‌های مجهز به SSD گران‌تر از نمونه‌های مبتنی بر HDD هستند. با این وجود، SSD هم به لحاظ سرعت عملکرد و هم از نظر میزان مصرف انرژی، به‌مراتب بهتر از HDD است. SSD هم سرعت عملکرد بیشتری دارد و هم برق کمتری مصرف می‌کند و در نتیجه موجب افزایش عمر باتری لپ‌تاپ می‌شود. با این حال از نظر میزان ذخیره‌سازی داده‌ نسبت به HDD ظرفیت کمتری دارد.
البته به دنبال معرفی این SSD از سوی western digital نباید منتظر تغییر قیمت انقلابی باشید؛ چرا که این ذخیره‌ساز در مدل ۲۵۶ گیگابایتی قیمتی ۱۰۰ دلاری دارد و این قیمت به ترتیب برای مدل‌های ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت به ۲۰۰ و  ۴۰۰ دلار افزایش می‌یابد.
western digital

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا