اخبار

اپلیکیشن دایرکت در اینستاگرام به فراموشی سپرده می شود

به همین زودی اپلیکشن دایرکت را در اینستاگرام غیر فعال خواهد شد و کاربران احتمالا با نرم افزار دیگری به همدیگر پیام های خصوصی را ارسال خواهند کرد. ظاهرا از ماه آینده اپلکیشن دایرکت در شبکه اجتماعی اینستاگرام غیر فعال خواهد شد. البته غیر فعال شدن اپلیکیشن دایرکت به معنای از بین رفتن پیام ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیست و کاربران می توانند از طریق اپلیکیشن داخل اینستاگرام به همدیگر پیام ارسال کنند.

آقای مت نوارا یکی از تفسیرکنندگان شبکه های اجتماعی و برخی از کاربران این شبکه اجتماعی در فروشگاه پلی استور به این خبر اشاره کرده اند. در حال حاضر عدم فعالیت این اپلیکیشن از ماه آینده به همه کاربران اینستاگرام اطلاع رسانی شده تا از ماه آینده بتوانند از طریق اپلیکیشن دایرکن خود اینستاگرام به همدیگر پیام های خصوصی خود را ارسال کنند. آقای مت نوارا در توئیت به این خبر اشاره کرده و آن را این چنین توضیح داده است:

اپلیکیشن دایرکت در اینستاگرام غیر فعال خواهد شد. این اپلیکیشن برای اولین بار در دسامبر ۲۰۱۷ منتشر شد و از آن جایی که  اسنپ چت شبیه بود کارهایی در جهت رفع شباهت به انجام رسید. در ابتدا نسخه بتا اپلیکیشن دایرکت برای کاربران کشورهایی مانند ترکیه، پرتغال، اوروگوئه، ایتالیا و شیلی منتشر و به تدریج عمومی شد و کاربران همه کشورها از آن استفاده کردند.

به گفته یکی ازسخن گویان شبکه اجتماعی اینستاگرام، اپلیکیش دایرکت به نظر کاربران اینستاگرام محبوب است و خیلی از کاربران اکثر اوقات خود را با این اپلیکیشن سپری می کنند و مدیران شبکه اجتماعی اینستاگرام دوست دارند که این نوع اپلیکیشن را بهبود بخشیده تا رضایت کاربران را جلب کنند.  قبل از این که کاربران بتوانند به طور کامل از اپلیکیشن دایرکت استفاده کنند، متوجه شوند که دیگر منقضی شده و کاربردی ندارد.

بهرحال هنوز هیئت مدیره اینستاگرام دلیل تصمیم خود را بیان نکرده اند. البته اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام هرگز مانند مسنجر فیسبوک عمل نکرد و شاید به همین دلیل این چنین تصمیمی درباره آن گرفته شده است. منسجر فسیبوک در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. شرکت اینستاگرام دوست دارد که کاربران از طریق دوربین برای همدیگر پیام های ویدیویی ارسال کنند و به همی دلیل قصد دارد که اپلیکیشن دایرکت را تعطیل کند. بدین ترتیب کاربران می توانند از پیام رسان واحدی به همدیگر پیام هایی را ارسال کنند. به نظر می رسد که این سیاست در جهت حفظ ماندگاری بیشتر کاربران در اینستاگرام باشد. و دوست دارد که همه کاربران از یک مکان واحد به همدیگر پیام رسانی کنند.

مدیر اینستاگرام در این باره می گوید که دوست دارد تا همه کاربران در این شبکه اجتماعی لحظات خوب و خوشی را سپری کنند و مدت زمان حضور کاربران نیز افزایش یابد. بنابراین همه کارهای لازم جهت حضور بیشتر کاربران در این شبکه اجتماعی انجام می شود تا این زمینه فراهم شده و کاربران بتوانند مدت زمان زیادی در این شبکه اجتماعی سپری کنند.

یکپارچه سازی اپلیکیشن دایرکت نیز در همین راستا صورت می گیرد و کاربران بیشتری به شبکه اجتماعی اینستاگرام جذب خواهند شد و این روند نیز ادامه خواهد داشت. بدین ترتیب کاربران اکثر کشورها می توانند در این شبکه اجتماعی به زبان های مختلف برای همدیگر پیام هایی را ارسال کنند و این گستردگی شبکه اجتماعی اینستاگرام را نشان می دهد که تا چه حد بین کاربران محبوب و دوست داشتنی است و انتظار می رود که در آینده نیز گام های بلند دیگری بردارد تا بتواند کاربران بیشتری را جذب کند و با اقدامات این شبکه اجتماعی هیچ چیز دور از انتظار نیست.

اینستاگرام باید دلایل این تصمیم خود را به رسانه ها توضیح دهد، ولی خبر موثقی در این باره منتشر نشده است. شما درباره این تصمیم چه نظری دارید؟


 

بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا