اخبار

اپل به دنبال استفاده از ترک پد به عنوان کیبورد آیپد پرو

در شب کنفرانس توسعه دهندگان اپل انتظار می‌رود که آن ها از سیستم جدیدی رونمایی کنند. استفاده اپل از ترک پد را می توان به عنوان یک نقطه عطف در بازار این شرکت دانست که باعث می شود آن ها را در رقابت با سایر رقبا در زمینه تبلت ها جلوتر ببرد. با اینکه این موضوع همچنان در حد ایده است؛ اما اپل می‌تواند با هدفی کاملا متفاوت از آنچه در ذهن شما است، ترک پد را به عنوان صفحه کلید آیپد جدید استفاده کند.
جالب اینجاست که در سیستم عامل ویندوز و مک ترک پد را بع عنوان موس پوینتر استفاده می کنند اما روی نسل جدید آیپد می‌توان از آن دقیقا مشابه ۳D Touch روی آی‌اواس، برای حرکت نشانگر هنگام تایپ کردن استفاده کرد. این ایده توسط جان گروبر مطرح شده است و دیوید چاپمن در مجموعه‌ای از رندرهای خود اسمارت کیبورد را همراه با ترک‌ پد نشان داده است.
آیا اضافه شدن این قابلیت می‌تواند کمک کند تا آیپد پرو جدید نسبت به رقیب خود یعنی محصولات سری سرفیس پرو، قوی‌تر شود؟ قطعا بله؛ به‌ویژه اینکه هر دو محصول بر کاربردی بودن تمرکز دارند و مشتریان با استفاده از ترک‌پد می‌توانند مجموعه‌ای از وظایف را بدون نیاز به لمس نمایشگر، سریع‌تر از گذشته انجام دهند.
ترک پد علاوه بر کارایی در تایپ می تواند به عنوان یک اشاره گر سریع نیز مورد استفاده قرار گیرد، به‌ویژه زمانی که از اسمارت کیبورد استفاده می‌کنید دیگر برای حرکت اشاره‌گر، نیازی به فعال کردن لمس سه‌بعدی نیست. این ویژگی جذاب روی محصولات سرفیس مایکروسافت وجود ندارد و می‌تواند به اپل کمک کند تا محصولی نزدیک‌تر به دستگاه رقیب با ویژگی‌های مشابه تولید کند.
در حال حاضر هنوز سندی مبنی بر قطعی بودن استفاده از این دستگاه در آیپد پرو جدید وجود ندارد؛ اما در نگاه اول، چنین قابلیتی می‌تواند محقق شود و چندان دور از ذهن نیست. امشب مراسم توسعه‌دهندگان اپل برگزار می‌شود و انتظار می‌رود این کمپانی از نسل جدید آیپد پرو رونمایی کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا