اخبار

اپل به دنبال تولید مک پرو در چین

شاید شما نیز بدانید که چین، کشور تولیدکننده بسیاری از شرکت های مختلف بزرگ و کوچک بوده و این موضوع به دلیل کم بودن هزینه ها و دلایل استراتژیک دیگر صورت می پذیرد. قاعدتا اپل نیز از این موضوع مستثنا نبوده و اتفاقا سابقه بلند مدتی نیز دارد. به دنیال موضوع واس استریت ژورنال اخیرا با ارائه گزارشی ادعا کرده است که خط تولید نسل جدید مک پرو اپل به کشور چین منتقل خواهد شد. این خبر اگر چند ماه پیش بر روی خروجی رسانه ای قرار می گیرفت موضوعی عادی به شمار می رفت، اما اکنون وضعیت متفاوت تر از همیشه بوده و کشورهای آمریکا و چین وارد جنگ تجاری علیه هم شده اند و پرزیدنت ترامپ با قرار دادن نام هواوی در لیتس تحریم ها، شمشیر را از رو برای چین بست و نشان داد که قدمی از خواسته های خود عقب نخواهد نشست.

 اما بد نیست بدانید که هنگام رونمایی کردن از نسل گذشته مک پرو، سوالی برای همگان در ذهن ها ایجاد شد که آیا این محصول جدید در خاک آمریکا تولید خواهد شد و یا اینکه چینی ها وظیفه ساخت آن را برعهده خواهند گرفت. در آن زمان تیم کوک، مدیرعامل اپل به این صورت اظهار نظر کرد که شرک تحت مدیریتش مدت ها مشغول کار روی آن بوده و اکنون به آن بسیار افتخار می کند. ولی حتی با درنظر گرفتن این موضوع نیاز به برخی از تجهیزات روند تولید را کند کرده و باعث شد که اپل به دلیل داشتن سفارش های بالا و عرضه های پایین دچار مشکلاتی شود. در همین گیر و دار بود که ژورنال با ارائه خبری ادعا کرد که کارخانه تگزاس این شرکت اکنون در اختیار شرکت های دیگری قرار گرفته است.

به این ترتیب می توان متوجه شد که اپل از مدت ها پیش به دنبال منتقل کردن خط تولید مک پرو به چین است. در ادامه همین موضوع بلومبرگ نیز با جمع آوری کردن گزارشی در سال ۲۰۱۶ اظهار نظر کردن که به دلیل بالا گرفتن چالش های تولید در خاک آمریکا، مهندسین به شدت به دنبال این هستند که بتوانند به امکانات تولید ارزان تر و پیشرفته تر دسترسی پیدا کنند. همچنین در رابطه با این موضوع نیز اپل با انجام مصاحبه ای با ژورنال، اعلام کرد که نسل جدید مک پروهای این شرکت از تجهیزات تولید شده در آمریکا ساخته شده و توسط کارخانجات تولیدی آن در ۳۰ ایالت مختلف مورد پشتیبانی قرار می گیرد. همچین این شرکت بیان کرد که مرحله مونتاژ نهایی تنها بخش از فرایند تولید یک محصول بوده و هیچ تفاوتی با سیر فرایند های صورت گرفته ندارد.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا