اخبار

اپل سفارش قطعات و اجزای آیفون ۷ را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داده است

به استناد تولید کننده ی تایوانی پنل های لمسی، شرکت اپل سفارش قطعات و اجزای مرتبط با گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس را برای فصل چهارم سال افزایش داده است. بر اساس این میزان افزایش ، اپل حدودا ۲۰ تا ۳۰ درصد گوشی بیشتری به نسبت پیش بینی های قبلی در مورد آخرین گوشی های اپل در فصل آخر سال تولید خواهد کرد.
با وجود این افزایش اپل انتظار دارد تا از ۸۵ تا ۹۰ میلیون گوشی آیفون ۶s و ۶s پلاسی که شرکت اپل در شش ماهه ی دوم سال گذشته فروخته است با کمی کاهش مواجه شود. حالا اپل انتظار دارد تا ۸۰ تا ۸۴ میلیون دستگاه از گوشی های امسالش را در ۶ ماهه ی دوم سال به فروش برساند.
اپل سفارش پنل های لمسی خود را بین دو شرکت TPK Holding و General Interface Solution ( GIS ) تقسیم کرده است. اخیرا اپل تجارت های بیشتری را با شرکت GIS آغاز کرده است که این اتفاق از زمانی که این شرکت توسط شرکت Foxconn خریداری شده رخ داده است. به لطف تصمیم اپل برای افزایش سفارشات خود و همچنین تجارت های جدید با شرکت GIS ، منابع انتظار دارند که این شرکت سه ماهه ی مالی خیلی خوبی را پشت سر بگذارد.
در گذشته خبرهایی مبنی بر اینکه اپل با تامین کنندگان خود صحبت کرده و امیدوار است تا بتواند قطعات مورد نیاز برای تولید ۱۰۰ میلیون گوشی را فراهم کند. تامین کنندگان قبل از این اتفاق قطعات لازم برای ۸۰ میلیون گوشی آیفون را ساخته بودند. با در نظر گرفتن مشکلی که سامسونگ با گوشی های نوت ۷ خود دارد ( با احتساب این نکته که یک گوشی تعویض شده هم روز گذشته منفجر شد ) و برخی ویژگی های جدید در گوشی آیفون ۷ مانند گواهینامه ی IP67 که مقاوت ۳۰ دقیقه ای این گوشی را در عمق ۱ متری آب تضمین می کند و همچنین اسپیکرهای استریو و دوربین دوگانه در پشت گوشی آیفون ۷ پلاس ، ممکن است اپل نیاز به تولید گوشی بیشتری داشته باشد.
همه هم خیلی خوشبین نیستند. موسسه ی تحقیقاتی GFK که یک شرکت آلمانی است با تحقیق در کانال های فروش گوشی آیفون ۷ در هفته ی اول عرضه ی آن ، به این نتیجه رسیده است که فروش این گوشی ها ۲۵ درصد به نسبت گوشی های سال گذشته شرکت اپل کاهش یافته است.
 
منبع : phoneArena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا