اخبار

اپل پی بلای جان کاربران آیفون

اگر شما نیز یکی از کاربران آیفون باشید، احتمالا با علامت دایره قرمز در آیکون تنظیمات قرار گرفته شده در صفحه اصلی برخورد کرده‌اید. کلیک بر روی این آیکون پیامی را از سوی اپل به نمایش درمی‌آورد که به شما یادآوری می‌کند که از یکی از کارت‌های اعتباری خود برای پرداخت‌های اپل پی (Apple Pay) استفاده کنید. اگر به این قابلیت علاقه‌مند نباشید تا زمان استفاده از کارت اعتباری خود در این بخش به مشاهده علامت دایره‌ای قرمزرنگ یاد شده محکوم هستید. بر اساس تحقیقات انجام شده در این رابطه، ۳۴ درصد از کاربران جدید آیفون کارت اعتباری خود را در طی فرایند ست آپ تلفن همراهشان به اپل پی متصل می‌کنند.
اپل پی
با این حال این اقدام اپل برای ترویج اپل پی بسیار ناخوشایند واقع‌شده است و حتی یکی از کاربران در این رابطه اظهار داشته است که به دلیل مشاهده دایره قرمزرنگ یاد شده حاضر شده است تا تلفن همراه هوشمند خود را با یک دستگاه گوگل پیکسل تعویض کند. البته اپل مسلما تصور می‌کند که ترویج این سیستم به قیمت آزار کاربران خود امری شایسته است زیرا اپل ۱۵ درصد از مقدار تراکنش‌های کارت اعتباری را که با اپل پی انجام می‌شوند به خود اختصاص می‌دهد. این غول فناوری همچنین بر روی کارت‌های پرداختی نیز حد مجازی از مبلغ تراکنش را مورداستفاده قرار خواهد داد.


مطالب مرتبط:


تجارت‌های خدمات اپل در طی سال مالی گذشته ۲۹ میلیارد دلار درآمد را از آن این کمپانی کرده‌اند و به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا این مبلغ را تا سال ۲۰۲۰ به ۴۰ میلیارد دلار برساند. همچنین آمار و ارقام منتشر شده در رابطه با افزایش استفاده از اپل پی نیز نشان‌دهنده آن هستند که سیاست‌ها و استراتژی‌های این کمپانی درزمینهٔ یاد شده به‌خوبی عمل کرده است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از منابع معتبر، بعد از عرضه iOS 11 دو میلیون کاربر در طی هر هفته به اپل پی متصل شدند. به‌این‌ترتیب هر چه تعداد استفاده‌کننده‌ها از اپل پی بیشتر شود، تراکنش‌های بیشتری نیز به‌واسطه این برنامه انجام خواهد شد و به‌این‌ترتیب پیشرفت و رشد اپل نیز برای این کمپانی تضمین‌شده خواهد بود. به‌این‌ترتیب مشاهده می‌کنید که این دایره قرمزرنگ آزاردهنده تا چه حد می‌تواند برای این کمپانی سودآور باشد.


مطالب بیشتر:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا