اخبار

اپل watchOS 3 را همراه با داک، کنترل سنتر و اپلیکیشن اضطراری آن معرفی کرد

کمپانی اپل رسماً از watchOS 3 سومین نسل سیستم عامل ساعت هوشمند خود رونمایی کرد. این سیستم عامل حاوی بهبودهای جذابی است که هر کدام می‌تواند برای قشر خاصی از مصرف کنندگان آن جذاب باشد. از مدیران و کارمندان گرفته تا عاشقان تکنولوژی همگی می‌توانند لذت بیشتری را با بستن این ساعت بر روی مچ دست خود تجربه کنند.
کمپانی اپل رسماً از سومین نسل watchOS، منبع نرم افزاری اپل واچ طی کنفرانس WWDC رونمایی کرد. با تازه‌ترین نسخه از این سیستم عامل بسیاری از کامپوننت‌های رایج پلتفرم‌های مختلف اپل شامل داک از OS X و همچنین کنترل سنتر از iOS به این ساعت‌های هوشمند آمده‌اند.
علاوه بر آن زمانی که شما اپلیکیشن‌ها را اجرا می‌کنید، نمایش دیتای مربوط به آن‌ها نسبت به نسخه اصلی به‌مراتب سریع‌تر شده است. کوین لینچ مدیر ارشد بخش فناوری اپل وظیفه معرفی watchOS 3 را بر عهده داشت. وی به‌صورت هم‌زمان یک اپلیکیشن را بر روی دو ساعت حاوی این سیستم عامل و نسخه قبلی آن اجرا کرد که نشان داد در این نسخه اپلیکیشن کمتر از یک ثانیه اجرا می‌شود و این در حالی است که نسخه گذشته اپلیکیشن را در مدت ۷ ثانیه اجرا کرد.
 
watchOS 3 اپل
به‌جای پاسخ دادن به پیام‌های متنی همراه با راه‌هایی که حال حاضر وجود دارد، اپل واچ به‌زودی قادر خواهد بود خط دست نویس را فهمیده و به کاربران اجازه دهد تا با نوشتن بر روی سطح صفحه نمایش این ساعت، از صفحه کلید فاصله گیرند. البته نیاز نیست شما دارای یک دست خط کاملاً خوانا باشید. اپل واچ حتی بدترین دستخط‌ها را نیز می‌تواند شناسایی کند.
 
watchOS 3 اپل
یکی دیگر از ویژگی‌هایی که به watchOS 3 اضافه شده، ویژگی SOS یا کمک اضطراری است. با این ویژگی زمانی که کلید کناری را به سمت پایین نگه دارید، ساعت شما به‌صورت خودکار با پلیس و یا خدمات پزشکی تماس برقرار می‌کند. این ویژگی برای اجرا نیازمند اتصال به شبکه سیم کارت و یا وای-فای از طریق آیفون شما است.
اینک اپل واچ می‌تواند پس از گذشت یک سال از معرفی watchOS 2، اپلیکیشن‌های اختصاصی خودش را داشته باشد و تا حدودی از آیفون مستقل شود. یک تابع اشتراک گذاری جدید نیز در این سیستم عامل به چشم می‌خورد که به شما اجازه می‌دهد فعالیت‌های ورزشی و مربوط به‌تناسب اندام خود را نسبت به اشخاص دیگری که وجود دارند مقایسه کنید.
جالب اینجاست که ما شاهد یک اپلیکیشن جدید مخصوص افراد پرکار و به‌خصوص رئیس‌ کمپانی‌ها هستیم. این اپلیکیشن که Breathe نام دارد، به کاربران کمک خواهد کرد تا در دوره‌های مختلفی از ساعت نفس عمیق بکشند و سپس ضربان قلب خود را بر روی صفحه نمایش این ساعت مشاهده کنند.
توسعه دهندگان نیز در حال حاضر می‌توانند با استفاده از کیت‌های CloudKit، SceneKit و SpriteKit توسعه یکپارچه‌ای را داشته باشند. از همین امروز نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه دهندگان watchOS 3 منتشر شده است و به‌روزرسانی نهایی نیز در پاییز پیش رو انجام خواهد گرفت.
 

watchOS 3 اپل

watchOS 3 اپل

watchOS 3 اپل

watchOS 3 اپل

منبع :venturebeat

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا